יותר מסוגיית הלהט"ב: הסקר של נעם קבע - זה הנושא החשוב ביותר למצביעים

בישיבת סיעתו, דרש סגן השר מעוז להחיל את את נושא שינוי הטפסים חזרה לאבא ואמא כפי שסוכם עם הליכוד במשא ומתן | מעוז חשף סקר פנימי של נעם שקובע מהם הדברים הכי חשובים למצביעים מהקואליציה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 30/01/23 15:55 ח בשבט התשפג

יותר מסוגיית הלהט"ב: הסקר של נעם קבע - זה הנושא החשוב ביותר למצביעים
אבי מעוז, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הסקר של נעם: בפתח ישיבת סיעת נעם, פרסם אבי מעוז סקר שערכה מפלגתו ובו נשאלו מצביעי הקואליציה מה הנושא החשוב ביותר מבחינתם. בסקר שהוזמן על ידי המפלגה, נשאלו המצביעים: "על איזה מהערכים אסור להתפשר בכל מחיר בממשלה הקרובה?" הערך החשוב ביותר, כי שפרסם מעוז בדבריו הוא נושא תיקון סעיף הנכד בחוק השבות.

הדבר החשוב ביותר למצביעי הקואליציה: תיקון סעיף הנכד

על פי הסקר של נעם, בתיקון סעיף הנכד כצעד ראשון, תומכים 41 אחוז ממצביעי הקואליציה. הדבר הבא עליו הצביעו תומכי הקואליציה הוא נושא פסקת ההתגברות עם 31 אחוז מהנשאלים. מעוז מזכיר בנאומו כי הדרישה לבחינת סעיף הנכד, היה אחד הנושאים שסוכמו בהסכמים הקואליציונים עם הליכוד:  "ישנו סעיף האומר שתקום ועדה לבחינת השינוי בסעיף הנכד שבחוק השבות. אני דורש שתוקם ועדה זאת לאלתר" אמר מעוז.

אבי מעוז

אבי מעוז צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

דורש להחזיר את אבא ואמא לטפסים

מעוז הוסיף ודרש גם את שינוי הטפסים הרשמיים של המדינה לאבא ואמא וכפי שפורסם לראשונה בחדשות כיפה, הוא דורש לממש את הדבר שסוכם בהסכמים הקואליציונים: "אני פונה גם כאן לחבריי השרים לפעול מידית לקיום סעיף זה בהסכם הקואליציוני ככתבו וכלשונו לאלתר וללא דיחוי, כל אחד במשרדו וביחידות הסמך שתחת אחריותו". נושא 

"אני מקבל עשרות פניות" אמר מעוז, "מהורים שצריכים לרשום את ילדיהם למוסדות החינוך לשנת הלימודים הבאה, ונאלצים לעשות זאת על גבי טפסים שבהם מצויין רק 'הורה 1' ו'הורה 2'. אני מקבל מאות פניות מתורמי דם פוטנציאלים שרוצים להיענות לקריאה לתרום דם, עקב המחסור המתמשך במנות דם, ואינם מוכנים למלא טפסים שלא מופיעים בהם האב והאם".