דיון חירום בכנסת בעקבות הפרסום בכיפה

אחרי הפרסום בחדשות כיפה על הצעת החוק לביטול מוחלט של סעיף הנכד, אותה מקדמים שורה של חברי כנסת בקואליציה, החליט יו"ר וועדת העלייה והקליטה לכנס דיון חירום

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 26/01/23 13:08 ד בשבט התשפג

דיון חירום בכנסת בעקבות הפרסום בכיפה
חבר הכנסת פורר - יו"ר הועדה, צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

אמש פורסם בחדשות כיפה כי שורה של חברי כנסת מקואליציית נתניהו מקדמים תיקון בחוק השבות כך שסעיף הנכד, שמאפשר לנכדים של יהודים לעלות ארצה יבוטל לחלוטין. לאחרונה הונחה ההצעה אותה מקדמים חברי הכנסת יצחק פינדרוס, משה גפני, ויעקב אשר על שולחן הכנסת. חבר הכנסת שמחה רוטמן פרסם גם הוא הצעה דומה. תגובת האופוזיציה לא איחרה לבוא.

חבר הכנסת עודד פורר מישראל ביתנו הודיע כי וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות בראשותו תתכנס ביום שני הקרוב בשעה 11:40 לדיון חירום בנושא כוונת הממשלה לשנות את חוק השבות. כוונה שכזכור גם הופיע בהסכמים הקואליציוניים. 

"הממשלה הגזענית הזו תהפוך את ישראל למדינת הלכה"

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי אמרה בתגובה לפרסום, "הממשלה הגזענית הזו תהפוך את ישראל למדינה שמתנהלת רק עפ"י ההלכה האורתודוקסית במקום שתתקיים כמדינה ציונית וליברלית כפי שרצו האבות המייסדים. זכאי חוק השבות שלא יהודים עפ"י ההלכה, מספיק טובים בשביל לשרת בצבא ולשלם מיסים, עדיפים בעיניי על כל "היהודים" שמשתמטים מהצבא ולא משלמים מיסים".