ראש עיריית אשקלון בעקיצה לנתניהו: "זו הרפורמה החשובה"

תומר גלאם שלח מכתב לראש הממשלה בתגובה להסלמה ולירי הרקטות לעבר העיר: "זהו צו השעה להוציא אל הפועל תוכנית מיגון נכונה ואחראית ולהעצים את חוסנם של תושבי העיר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/01/23 10:36 ה בשבט התשפג

ראש עיריית אשקלון בעקיצה לנתניהו: "זו הרפורמה החשובה"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש עיריית אשקלון שלח הבוקר (ו') מכתב לראש הממשלה נתניהו בעקבות הירי מעזה לאשקלון ויישובי העוטף. במכתב הפציר גלאם למגן 40 אלף מתושבי העיר שנותרו, לדבריו, "חשופים לגמרי בחזית". ראש העירייה עקץ וכתב כי "זו הרפורמה החשובה ביותר שצריכה להיות על סדר היום".

"מרביתם המוחץ של אותם תושבות ותושבים בחר בכם"

"כפי שהתרעתי בפניכם פעמים רבות, הלוך ושוב, לכ-40 אלף מתושבי העיר אין מרחב מוגן ראוי ובסיסי", כתב גלאם, "והלילה הם שוב עצרו את נשימתם באותם רגעים משתקים, תרים אחר פיסת תקרה שתגן עליהם. מרביתם המוחץ של אותם תושבות ותושבים בחר בכם. תמך בכם".

נפילה באשקלון בסבב ההסלמה האחרון

נפילה באשקלון. ארכיון |  צילום: דוברות מד"א

"באחד בנובמבר 2022 הוא יצא מביתו בשכונה נעדרת המיגון כדי לממש את זכותו הדמוקרטית ולהצביע לכם. הוא האמין לכם כשדיברתם על מיגור הירי, על השבת ההתרעה, על חיסול ארגוני הטרור ברצועה. הוא האמין לכם כשדיברתם על תוכנית מיגון בעיר אשקלון ועל הטבות כלכליות", המשיך.

העקיצה לרפורמה המשפטית

ראש העיר הדגיש: "הרפורמה החשובה ביותר שצריכה להיות על סדר היום היא רפורמת מיגון מקיפה ויסודית בעיר אשקלון. זאת הרפורמה שתציל חיים במערכה הבאה, שתהיה, כידוע לכם מאתגרת יותר, רחבה יותר ומסוכנת יותר", ברמיזה לרפורמות המשפטיות שמקדמת הממשלה. זהו צו השעה להוציא אל הפועל תוכנית מיגון נכונה ואחראית ולהעצים את חוסנם של תושבי העיר על ידי הענקת הטבות כלכליות, המגיעות להם בזכות ולא בחסד".

בתוך כך, גם ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן הגיב לאירועים ואמר כי ''אירועי הלילה האחרונים צריכים להזכיר לנו שאויבינו ממשיכים וימשיכו בניסיונם לפגוע בנו בגוף ובנפש. אני מחזק את כוחות הביטחון על פעילותם למיגור הטרור וקורא להם להמשיך לפעול בתקיפות כנגד כל התקפה על מדינת ישראל בכלל ועל עוטף ישראל בפרט".