רקטות נורו במהלך הלילה, צה"ל תקף יעדים ברצועה | צפו בתיעוד

אחרי שיגור הרקטות בחצות, גם המשך הלילה היה לא שקט בעוטף עזה ובצה"ל תקפו אתר תת-קרקעי לייצור רקטות של ארגון החמאס | שר הביטחון גלנט: "‏הנחתי את מערכת הביטחון להיערך לפעולה עם מגוון אמצעים התקפיים ומטרות איכותיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/01/23 07:40 ה בשבט התשפג

רקטות נורו במהלך הלילה, צה"ל תקף יעדים ברצועה | צפו בתיעוד
ירי לעוטף עזה. ארכיון, צילום: רונית פרקש

אחרי פעילות כוחות הביטחון בג'נין, הסלמה בדרום. אמש (ה'), מספר דקות לפני חצות, הופעלה התרעת צבע אדום במרחב היישוב זיקים, קיבוץ כרמיה ובעיר אשקלון. בהמשך הלילה שוגרו רקטות לעוטף גם בשעות שלוש וארבע. בתגובה צה"ל תקף אתר לייצור רקטות ברצועה.

צפו בתקיפה הלילה:

הפצצת אתר לייצור רקטות

מטוסי קרב תקפו הלילה, כאמור, אתר צבאי תת-קרקעי לייצור רקטות של ארגון הטרור חמאס הממוקם במע'אזי, במרכז רצועת עזה.  בנוסף, מטוסי קרב תקפו מחנה צבאי של ארגון הטרור בצפון רצועת עזה. המקום שימש אחד ממוקדי פעילות הטרור המשמעותים של הארגון.

צילום: דובר צה"ל

צילום: דובר צה"ל

התקיפות בוצעו בתגובה לשיגור הרקטות משטח רצועת עזה לשטח ישראל, שיורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית. בשעה 3:30 הופעלה התרעה ביישובים עין הבשור, מגן וניר עוז, ובשעה 4:00 הופעלה התרעה בקיבוץ כפר עזה. רק רקטה אחת יורטה והשאר נפלו בשטח פתוח.

מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפות יובילו לפגיעה משמעותית במאמץ ההתעצמות וההתחמשות של חמאס. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל".

גלנט: "ארגוני הטרור ברצועת עזה ספגו הלילה מהלומה"

שר הביטחון יואב גלנט התייחס הבוקר (שישי) למתיחות הביטחונית בדרום  ואמר: "ארגוני הטרור ברצועת עזה ספגו הלילה מהלומה מאש צה"ל בסדרת תקיפות", והוסיף: "‏הנחתי את מערכת הביטחון להיערך לפעולה עם מגוון אמצעים התקפיים ומטרות איכותיות, למקרה ונדרש להמשיך ולפעול – עד להשבת השקט לאזרחי ישראל", הוסיף גלנט.

גלנט. לאסוף את הנשק במגזר הערבי

גלנט | צילום: David Cohen/Flash90