פרסום ראשון חברי כנסת בקואליציה מקדמים חוק שיבטל לחלוטין את סעיף הנכד

שורה של חברי כנסת בקואליציית נתניהו מקדמים הצעת חוק שנועדה לבטל לחלוטין את סעיף הנכד מחוק השבות, זאת על רקע ההתחייבות בהסכמים הקואליציוניים להתקדמות בנושא

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 25/01/23 21:05 ג בשבט התשפג

חברי כנסת בקואליציה מקדמים חוק שיבטל לחלוטין את סעיף הנכד
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חוק השבות בדרך לשינוי דרמטי? לחדשות כיפה נודע כי שורה של חברי כנסת מקואליציית נתניהו מקדמים תיקון בחוק השבות כך שסעיף הנכד, שמאפשר לנכדים של יהודים לעלות ארצה יבוטל לחלוטין. לאחרונה הונחה ההצעה אותה מקדמים חברי הכנסת יצחק פינדרוס, משה גפני, ויעקב אשר על שולחן הכנסת. חבר הכנסת שמחה רוטמן פרסם גם הוא הצעה דומה. 

בדברי ההסבר להצעת החוק כתבו חברי הכנסת החרדים: "במתכונתו הנוכחית מאפשר חוק השבות,  גם לנכד של יהודי לקבל מעמד וזכויות של עולה, אף אם הוא עצמו, ולעיתים אף אם הוריו, כבר אינם יהודים. מצב זה גורם לכך שהחוק מנוצל על ידי רבים שניתקו כל קשר עם העם היהודי ומסורתו, ובפועל מרוקן את החוק מכוונתו המקורית שהיא לפתוח את שערי המדינה ליהודי התפוצות.

"אחד האבסורדים הגדולים בספר החוקים"

מטרת תיקון זה היא לצמצם את זכויות בני המשפחה הנכנסים בגדרי החוק, באופן כזה שהצאצאים הזכאים לכך יהיו רק ילדיו של יהודי ולא נכדיו, על מנת למנוע את אחד האבסורדים הגדולים בספר החוקים הישראלי – שהחוק היהודי המובהק ביותר נותן הכשר גורף לכניסת לא יהודים בשערי המדינה". נציין כי הצעות חוק זהות הונחו על שולחן הכנסת העשרים וארבע על ידי חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ'.

נזכיר כי לאחר דרישה של המפלגות הדתיות, שינוי סעיף הנכד נכנס להסכמים הקואליציוניים אבל במתכונת מרוככת, יהיו תיקוני חקיקה לאור הקשיים והפרצות שיוצר סעיף הנכד", נכתב. ובהסכם המלא צויין כי השינויים יעשו בחצי השנה הקרובה ובתוך 60 יום יחליטו כל סיעות הקואליציה אלו שינויים לעשות.