זהבה גלאון שיתפה תמונה של בן גביר צייצה "הייל כהנא" ומחקה במהירות

יו"ר מרצ שלא עברה את אחוז החסימה וכעת מתנגדת בקולניות לממשלה, לוקחת את הביקורת רחוק. בפוסט בטוויטר שיתפה את תמונתו של השר לביטחון לאומי והוסיפה את הביטוי הנאצי

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/23 08:50 ג בשבט התשפג

זהבה גלאון שיתפה תמונה של בן גביר צייצה "הייל כהנא" ומחקה במהירות
זהבה גלאון, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

איבדה את זה: המערכת הפוליטית מוצפת בשנים האחרונות בהתבטאויות קשות והטחת עלבונות ואמירות בין שני הצדדים של המפה הפוליטית, אבל נראה שהפעם עלה הרף שוב. יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון מפרסמת הבוקר (ד') בחשבון הטוויטר שלה תמונה של איתמר בן גביר ממסיבת העיתונאים שערב אתמול וכותבת: "הייל כהנא". לאחר כחצי שעה מחקה גלאון את הפוסט וכתבה: "מחקתי את הציוץ. עדיין מחכה שהגזענות תימחק מהכנסת".

השר בן גביר הגיב לגלאון בטוויטר וכתב: "בת להורים ניצולי שואה, מוזילה ודוקרת את ששת מיליוני הקדושים. זהבה, מה אמא ואבא היו אומרים על זה?". 

הפוסט של גלאון:

לא פעם ראשונה: התבטאויות העבר של גלאון

זוהי לא הפעם הראשונה שגלאון מפלרטטת עם התבטאויות קשות המשוות בצורה כזו או אחרת למשטר הנאצי, בראיון לרשת ב' שערכה לאחר שפרשה מראשות מרצ אמרה גלאון: "מדאיג אותי שיש כאן ראש הממשלה לחיץ וסחיט שמכר את המדינה לכוחות הכי חשוכים, הכול כדי להימלט מהכלא. כל המהלכים שראינו עד עכשיו - זו הקואליציה הכי דתית הכי גזענית, שהכי משקפת עליונות יהודית שהיתה כאן מאז קום המדינה, כל זה נועד למטרה אחת שלצדה מטרה נוספת". 

הפוסט המקורי של גלאון:

הפוסט המקורי של גלאון

הפוסט המקורי של גלאון צילום: צילום מסך

גם במאמר שפרסמה באתר הארץ לפני כשנה התבטאה גלאון בצורה בוטה וקיצונית, סופו של טור הדעה היה חריף במיוחד: "התשובה לימין פשוטה: תקשיב, יא חתיכת בהמה גזענית, הומופובית, שונאת זרים, שונאת נשים, שחותרת לגרור אותנו למשטר טליבאני - איננו פוחדים ממך. יש לנו עקרונות: שוויון, אהבת האדם, חירות, אחווה. ועכשיו לך מפה, לפני שנטפל בך כמו שטיפלנו בפשיסטים המקוריים". (גלאון והעורך ב"הארץ" בחרו להדגיש את המילים החמורות).