"זו הקואליציה שהכי משקפת עליונות יהודית מאז קום המדינה"

יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון שחוותה מפלה בבחירות האחרונות, אומרת כי היא מקבלת את תוצאות הבחירות, וממשיכה להיאבק מחוץ לעולם הפוליטי: " לפעמים אני מרגישה שמילים לא יכולות להכיל את עוצמת הזוועה כשרואים מה שעומד לנגד עיננו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/01/23 08:45 ח בטבת התשפג

"זו הקואליציה שהכי משקפת עליונות יהודית מאז קום המדינה"
זהבה גלאון, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

זהבה גלאון, יו"ר מרצ לשעבר, חוותה בבחירות האחרונות מפלה גדולה כאשר מפלגתה לא עברה את אחוז החסימה. גלאון אמרה הבוקר (א') כי היא פורשת מראשות מרצ אבל משיכה לפועל בחברה האזרחית, חוזרת למכון 'זולת' ומנסה להשפיע על המערכת הפוליטית מבחוץ. 

"להימלט מאיימת הדין"

בראיון ל"כאן רשת ב", אמרה גלאון: "מדאיג אותי שיש כאן ראש הממשלה לחיץ וסחיט שמכר את המדינה לכוחות הכי חשוכים, הכול כדי להימלט מהכלא. כל המהלכים שראינו עד עכשיו - זו הקואליציה הכי דתית הכי גזענית, שהכי משקפת עליונות יהודית שהיתה כאן מאז קום המדינה, כל זה נועד למטרה אחת שלצדה מטרה נוספת".

"המטרה הראשונה היא להימלט מאיימת הדין, לא להיכנס לכלא, והמטרה השניה היא להוביל להפיכה משטרית, לשנות את אופי המשטר בישראל. אנחנו שומעים את זה מהשרים, רואים את זה מאלפי סעיפי ההסכמים הקואליציוניים. אני בטוחה שחלק מהדברים לא יתממשו אבל יש ערך גם לשפה כמקבעת מציאות". 

"56 שנים שאנחנו שולטים על מיליוני בני אדם בשטחים"

על ההצבעה האחרונה באו"ם אמרה גלאון: "גם העולם כבר לא שותק יותר. 56 שנים שאנחנו שולטים על מיליוני בני אדם בשטחים, מפרים את הזכויות שלהם, רומסים אותם יום-יום. גם העולם כבר לא שותק, יש לזה דינמיקה של כדור שלג. 

מה שמרגש זה תנועת ההתנגדות האזרחית שמתעוררת, הייטקים, טייסים. אני מקבלת את תוצאות הבחירות אבל זה לא אומר שתוצאות הבחירות זה מתן הכשר או היתר לחיסול הדמוקרטיה. לפעמים אני מרגישה שמילים לא יכולות להכיל את עוצמת הזוועה כשרואים מה שעומד לנגד עיננו. זה גם נגד  הקהילה הלהט"בית, גם ריסוק מערכת החינוך, הניסיון לפגוע בבית המשפט, ביועצת המשפטית לממשלה. אנחנו רואים איך רוצים לשנות כאן את אופי המשטר. נמשיך להיאבק".