הח"כ הסרוג יוזם: חוק מיוחד להנצחת הרב דרוקמן

במלאת 30 לפטירתו של הרב דרוקמן, חבר הכנסת משה סולומון מהציונות הדתית יוזם: הקמת 'מרכז מורשת הרב דרוקמן' | "יהיה בית לחיבורים בין כל גווני האוכלוסיה בישראל"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 24/01/23 13:24 ב בשבט התשפג

הח"כ הסרוג יוזם: חוק מיוחד להנצחת הרב דרוקמן
הרב דרוקמן, צילום: Avi Dishi/Flash90

חבר הכנסת משה סולומון מהציונות הדתית הניח על שולחן הכנסת הצעת חוק להקמת מרכז מורשת ממלכתי לזכרו של הרב דרוקמן זצ"ל, מטרת המרכז תהיה להנציח לדורות את פועלו ומורשתו של הרב חיים דרוקמן ובין היתר יכלול מכון לחקר והעמקת הידע, המורשת, ההיסטוריה, פעילות הציבורית והתורנית של הרב, ארכיון של ספריו וכתביו וכן מוזיאון המתאר את סיפור חייו של הרב.

חה"כ משה סולומון מסר: "הרב דרוקמן זצ"ל, מעבר לדמותו הציבורית האהודה, היה שותף גלוי וסמוי באינספור פרויקטים שעיצבו את החברה הישראלית והכניסו לתוכה המון חסד. דרכו המנהיגותית שדגלה ברעיון 'הנני' ובנוכחות באתגרים לאומים היא מורשת שחשוב שכל אזרח במדינת ישראל יכיר וימשיך ללכת בדרכה".  

ההשפעה של הרב על עיצוב מדינת ישראל, כמעט בכל שנות שנות קיומה, לא פחות משמעותית ממנהיגים וראשי ממשלות שכיהנו כאן בעבר. רעיונותיו הציוניים והערכיים הם נכס צאן ברזל בהיסטוריה היהודית-ישראלית. ועל כן, יש חשיבות רבה לעגן בחוק למען הדורות הבאים. כמי שקיבל באופן אישי רוח גבית והמון כוחות מהרב דרוקמן- בהקמת אינספור קהילות משימתיות ברחבי הארץ שהובילה ועדיין מובילה לחיבורים בין אדם לחברו, אני מרגיש כי הקמת המרכז היא חובה אישית ומוסרית שלי להמשיך ולקדם את המורשת הנהדרת שהשאיר לנו בעולם הזה.

עוד הוסיף חבר הכנסת סולומון: "בדור שהולך ומתרחק איש מאחיו ובשיח מרחיק ומפלג אני מקווה שמרכז המורשת אותו אני מציע להקים יהיה בית לחיבורים בין כל גווני האוכלוסייה בישראל ויכניס הרבה תקווה ואחדות לדורות הבאים – בדיוק כפי שעשה הרב דרוקמן".

משה סולומון בהלווית הרב דרוקמן