איזה יום: שלל הסערות שהעסיקו את נבחרי הציבור | עושים סדר

יום כה עמוס מזמן לא נראה במחוזותינו: מההתקפלות של זוהר, דרך מפגן התמיכה בדרעי, העלייה לאביתר, מתקפות הדדיות מול היועמ"שית והפארסה של האופוזיציה. והיו גם שני אירועים יפים | עושים סדר

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 23/01/23 23:29 א בשבט התשפג

איזה יום: שלל הסערות שהעסיקו את נבחרי הציבור | עושים סדר
נתניהו ודרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

8:20 - ההתקפלות של מיקי זוהר: "אחרי הספין התקשורתי השקרי"

הבוקר החל בהסברים של שר התרבות והספורט לסערה סביב מיזם "שבת ישראלית". זוהר אמר הבוקר: "אז אחרי הספין התקשורתי השקרי, הנה האמת כפי שהיא מעולם לא אמרתי ולא העליתי בדעתי לבטל אירועים או לשלול מימון של מוסדות תרבות הפועלים בשבת". 

בהמשך היום הגיעה השיחה עם ראש הממשלה נתניהו ובעקבותיה ההבהרה. בשיחה הובהר כי כל הפעילויות המתקיימות בשבת על ידי הגופים השונים שמתוקצבים על ידי המשרד יימשכו כרגיל. שר התרבות והספורט הבהיר מצדו, כי הוא "מבקש שהיוזמה לפעילויות תגיע מהגופים הממומנים ולא מהמשרד, מבלי כל פגיעה במימון עצמו ובתוכן הפעילות".

12:50 - ראש הממשלה ורעייתו על דוכן העדים

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הגיעו הבוקר (ב') להעיד במסגרת הדיון בתביעת הדיבה של עו"ד דוד שמרון נגד דוד ארצי, שטען כי יש "הסכם סודי" בין בני הזוג. שרה נתניהו אמרה בבית המשפט בראשון לציון, כי הטענה להסכם שכזה היא שקרית, ובהמשך הכחיש כך גם בנימין נתניהו.

שמרון תובע את דוד ארצי, בכיר לשעבר בתעשייה האווירית, בכ-400 אלף שקלים שטען שבני הזוג נתניהו חתמו, לכאורה, על הסכם שאומר כי מינויים של בכירים במערכת הביטחון צריכים לקבל את אישורה של שרה נתניהו. 

שרה נתניהו מגיעה לאולם המשפט

שרה נתניהו מגיעה לאולם המשפט | צילום: Moti Milrod/POOL

15:00 - הפשרה של לפיד - וועידה נשיאותית

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד בפתח ישיבת הסיעה שינה כיוון וחשף לראשונה כי בכוונתו להגיע לפשרה בנושא הרפורמה המשפטית, זאת באמצעות הידברות עם הנשיא. "הצעתי לנשיא הרצוג להקים ועדה נשיאותית בלתי תלויה, שתגבש הצעה אמיתית, מאוזנת ושקולה, לתיקון ושיפור מערכת המשפט, ולהסדרת היחסים בין הרשות השופטת לרשות המחוקקת". 

15:23 - מפגן תמיכה בדרעי

במפגן התמיכה ביו"ר ש"ס שפוטר מהממשלה נאם ראש הממשלה נתניהו שהבהיר כי פיטוריו הם רק זמניים: "אנחנו בתוך המאבק הזה מול תעמולה שקרית שניזונה מבערות". דרעי אמר: "הפיטורים אתמול זה לא חולשה זה חוזק". בישיבת הסיעה של מפלגת ש"ס לקחו חלק כמעט כל בכירי הקואליציה והממשלה כשגם השרים סמוטריץ, לוין, גלאנט ודיסטל אטבריאן נאמו בישיבה.

דרעי ונתניהו

דרעי ונתניהו | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

16:05 - סמוטריץ' מגיב לתוכנית של מתיישבי אביתר

שר האוצר ויו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' מגיב היום (ב') על התכנון של תנועת נחלה להעלות בליל הסדר אלפי אנשים ליישוב אביתר. במענה לשאלת כתב כיפה, עמיאל ירחי אומר השר סמוטריץ' כי ההסכם חייב להתקיים ומסביר גם את השיקול הבטחוני בהחלטה. לשאלת הכתב הפוליטי של כיפה, עמיאל ירחי מתי התוכנית תצא לפועל, ענה סמוטריץ': "אני עובד על זה וזה יקרה בקרוב מאוד".

אביתר

אביתר | צילום: Sraya Diamant/Flash90

19:02 - ראשי הקואליציה במכתב חריף ליועמ"שית: "הפיכה שיפוטית"

ראשי מפלגות הקואליציה חתמו על מכתב מיוחד ליועמ"שית נגד הדיון שהיא מקיימת בנושא הנבצרות. במכתב עליו חתומים נציגי כל סיעות הקואליציה נכתב: "לאחרונה התפרסמו בתקשורת מספר ידיעות לפיהן את מנהלת דיונים ביחס לאפשרות של 'הוצאת' ראש ממשלת ישראל ל'נבצרות'. לתדהמתנו, לא הכחשת את הפרסומים עד לרגע זה". 

עוד נכתב במכתב ראשי הקואליציה: "העם, נבחריו וממשלת ישראל לא יקבלו לעולם החלטה חסרת סמכות, שמשמעותה ביטול הבחירות בקלפיות, ביטול המשטר הדמוקרטי והתגברות בלתי חוקית על ריבונות העם ונציגיו הנייר עליו תיכתב החלטה שכזו יהיה חסר ערך. הוא לעולם לא יגבר על כוחם של מיליוני פתקי הנייר שבאמצעותם הצביע העם"

נתניהו וחברי הקואליציה

נתניהו וחברי הקואליציה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

19:50 - בהרב מיארה ממהרת להכחיש 

בהרב מיארה מגיבה במהירות לראשי הקואליציה ומבהירה במכתב ששלחה אליהם, טוענת כי לא ניהלה דיון בעניין נבצרותו של ראש הממשלה. במכתב התגובה המהיר כותבת בהרב מיארה כך: "במענה למכתבכם שבנדון, ומבלי להתייחס לדברים כפי שתיארתם, הריני להבהיר כי בניגוד לנטען בתקשורת, לא קיימתי דיונים בדבר נבצרות ראש הממשלה". המכתב כאמור, מגיע בתגובה למכתב ההאשמות של ראשי הקואליציה בו טענו כי היועמ"שית לא הכחישה את הפרסום אודות דיונים אלה בתקשורת.

20:39 - הפארסה של האופוזיציה וביטול הפיליבסטר

האופוזיציה תכננה פיליבסטר לילי במליאה אך חברת הכנסת פרקש הכהן שהייתה אמורה לנאום במשך שעה וחצי איחרה, הקואליציה ניצלה את המצב וקידמה את ההצבעה. גורמים אחרים באופוזיציה ניצלו את העירוע כדי לתקוף את המחנה הממלכתי ואמרו: "טעות מביכה. כבר לא יודעים אם הם לא עשו דיל עם הליכוד".

22:07 - אייזנקוט, נתניהו וכהנא מסיימים את היום עם טעם טוב

חרי התקרית שהחריבה לאופוזיציה את הפיליבסטר המתוכנן, שנגרמה מטעות של חברת הכנסת אורית פרקש הכהן, לוקח חבר הכנסת כהנא אחריות שלא רואים כל יום בכנסת ומסביר מדוע הוא האשם בסיפור.

ההודעה שנשלחה

ההודעה שנשלחה

אירוע חביב נוסף הגיע מכיוונו של גדי אייזנקוט. חבר הכנסת אמנם חבר באופוזיציה, אבל מסתבר שבכנסת אפשר גם אחרת. לאחר היום הפוליטי הסוער כיחה חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי לראש הממשלה על מנת לפרגן לו על ספרו

צפו באירוע החביב בכנסת: