סמוטריץ': "פועלים להוצאת כל הנושאים האזרחיים מידי הצבא"

יו"ר הציונות הדתית אמר בפתח ישיבת סיעתו כי היגע הזמן שתושבי יהודה ושומרון יפסיקו להיות "אזרחים סוג ב שחיים תחת משטר צבאי" | על המהפכה במערכת המשפט אמר: "אנחנו מתכוונים להמשיך ולקדם את הרפורמה במלוא המרץ, הנחישות והיעילות"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/01/23 14:44 א בשבט התשפג

סמוטריץ': "פועלים להוצאת כל הנושאים האזרחיים מידי הצבא"
בצלאל סמוטריץ' | , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בפתח ישיבת סיעת הציונות הדתית, התייחס היו"ר, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', לשתי סוגיות עקרוניות עבור חברי המפלגה: הרפורמה במערכת המשפט והחיים האזרחיים של תושבי מדינת ישראל ביהודה ושומרון.

"מתכוונים לעשות מהפכה באכיפה של הבנייה הפלשתינית הלא חוקית"

סמוטריץ' הזכיר כי במשא ומתן דרשו בציונות הדתית לקבל את האחריות על ההתיישבות ביהודה ושומרון ועל המנהל האזרחי "כדי לעשות שינוי אמיתי בשטח". לדבריו, "הגיע הזמן שתושבי יהודה ושומרון יפסיקו להיות אזרחים סוג ב' שחיים תחת משטר צבאי ויזכו לקבל שירותים אזרחיים באיכות גבוהה כמו כל אזרחי ישראל. לכן אנחנו מתכוונים לפעול להוציא את כל הנושאים האזרחיים מידי הצבא".

"בנוסף ראינו בשנים האחרונות שיש השתלטות פלשתינית פרועה על השטחים הפתוחים כשהמטרה שלה היא הקמת מדינה פלשתינית דה פקטו. גם מול זה אנחנו נאבק בנחישות. הצעדים שאנחנו רואים לפינוי הבנייה הפלשתינית הלא חוקית בימים האחרונים זה מעט מדי ומאוחר מדי. אנחנו מתכוונים לעשות שינוי כיוון ומהפכה בכל נושא האכיפה של הבנייה הפלשתינית הלא חוקית, כולל בחאן אל אחמר ובכל מקום שבו זה יקרה. הדבר הזה נקבע בהסכמים הקואליציוניים. נעמוד על כך שההסכם יכובד במלואו".

השר סמוטריץ' עדכן כי הוא שוחח על כך עם ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם ראשי מפלגות הקואליציה. "אני סמוך ובטוח שראש הממשלה יפעל באופן מיידי כדי להבטיח שכל שרי הממשלה יכבדו את ההסכמים הקואליציוניים".

"קשובים לרצון בציבור לקיים דיון על פרטי התוכנית"

לאחר שהזכיר את ההפגנות האחרונות ואת הזכות להפגנה, אמר סמוטריץ': "אני שומע את יאיר לפיד אומר שצריך לערוך משאל עם על התוכנית ואני שומע אנשי תקשורת שטוענים שלא היינו גלויים בנוגע לתוכנית הזו במהלך הבחירות. זה פשוט מגוחך", קבע. "הצגנו במערכת הבחירות את תוכנית 'חוק וצדק' לתיקון מערכת המשפט בישראל, תכנית מפורטת שכוללת את כל רכיבי הרפורמה בשלב הזה וצעדים נוספים להמשך. התקיים על כך שיח ציבורי ער מאוד באמצעי התקשורת וברשתות החברתיות. הכל היה על השולחן".

"גם המפלגות החברות: הליכוד, ש"ס ויהדות התורה הביעו תמיכה בזמן אמת בעקרונות הרפורמה.
ההסתייגות היחידה הייתה שהדבר הזה לא ישפיע על משפט נתניהו. לבוא היום ולהגיד שעם ישראל לא ידע על מה הוא מצביע זה פשוט עזות מצח ושקר מוחלט".

לסיום אמר כי הם "קשובים לרצון בציבור לקיים דיון על פרטי התוכנית והמקום הנכון לעשות את זה הוא כפי שקבע המחוקק הישראלי בוועדת חוקה חוק ומשפט בראשות חברנו שמחה רוטמן. שם יתקיימו הדיונים בלב פתוח ובנפש חפצה, שם יירדו לפרטי פרטים. לצד זה, אנחנו מתכוונים להמשיך ולקדם את הרפורמה המשפטית במלוא המרץ, הנחישות והיעילות כי זה בסופו של דבר חשוב שיבטיח שיהיה צדק לכל אזרח ואזרח משמאל ומימין".

יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן |

יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן | צילום: Yonatan Sindel/Flash90