נתניהו פיטר את דרעי: "בלב כבד ובצער רב"

ראש הממשלה פיטר את יו"ר ש"ס מתפקיד שר ותקף את בג"צ: "החלטה מצערת זו מתעלמת מרצון העם, כפי שבא לידי ביטוי באמון הרב שהציבור נתן לנציגי העם ונבחריו בממשלתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/23 12:58 כט בטבת התשפג

נתניהו פיטר את דרעי: "בלב כבד ובצער רב"
נתניהו ודרעי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הממשלה התכנסה הבוקר (א') ללא שרי הציונות הדתית, שמחרימים את הישיבה בעקבות פינוי המאחז "אור החיים" אך עם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שהגיע באיחור של חמש דקות אחרי צאת הצלמים. בסיום הישיבה, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פיטר את דרעי מתפקיד שר בעקבות פסקת בג"צ, שפורסמה בשבוע שעבר, שפסלו את מינויו. 

ראש הממשלה נתניהו הקריא את מכתב הפיטורים בישיבת הממשלה: "כידוע, החלטתי למנותך כמשנה לראש הממשלה ושר הפנים והבריאות באישור רוב חברי הכנסת בשל העובדה שאני רואה בך עוגן של ניסיון, תבונה ואחריות החשובים למדינת ישראל בכל עת, ובעת הזו במיוחד. כן סברתי שחשוב שתשרת את מדינת ישראל כחבר הקבינט הביטחוני-מדיני בממשלתי, שם תוכל להשפיע מניסיונך רב השנים עוד כחבר קבינט בממשלתם של ראשי הממשלה המנוחים יצחק שמיר ז״ל ויצחק רבין ז״ל - ניסיון עשיר, שתורם לביטחונה וחוסנה של מדינת ישראל".

צילום: קובי גדעון /לע"מ

"החלטה מצערת זו מתעלמת מרצון העם"

לצערי הרב, חרף האמור, ביום 18.1.23 החליט בית המשפט העליון בשבתו כבג״ץ כי מוטלת עלי חובה להעבירך מתפקידך כשר הפנים והבריאות. החלטה מצערת זו מתעלמת מרצון העם, כפי שבא לידי ביטוי באמון הרב שהציבור נתן לנציגי העם ונבחריו בממשלתי, כשהיה ברור לכל שתשרת בממשלה בתפקיד שר בכיר. בכוונתי לחפש כל דרך חוקית שבה תוכל להמשיך לתרום למדינת ישראל מניסיונך ומכישוריך הרבים, בהתאם לרצון העם".

צילום: דוברות ראש הממשלה

בסיום דבריו אמר נתניהו כי "עם זאת, בעקבות הוראות פסק הדין האמור, עלי להודיעך כי לפי סעיף 22 (ב) לחוק יסוד הממשלה, אני נאלץ בלב כבד, בצער רב ובתחושה קשה ביותר, להעבירך מכהונתך כשר בממשלה. בהערכה רבה, בנימין נתניהו".