אוסנת מארק חושפת ותוקפת את אקוניס: "ראיתי את הגמגומים והלכתי"

חברת הכנסת לשעבר שמינויה למנכ"לית משרד המדע עורר סערה שבסופה הודיעה כי היא מוותרת על המינוי, התראיינה וסיפקה פרטים נוספים על האירוע: "מנכ"ל לא צריך להבין במדע או איך מרכיבים את אטום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/23 21:49 כח בטבת התשפג

אוסנת מארק חושפת ותוקפת את אקוניס: "ראיתי את הגמגומים והלכתי"
אסנת מארק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר סערת מינויה למנכ"לית משרד המדע והודעתה לאחר מכן כי היא מוותרת על התפקיד, התראיינה היום (ש') חברת הכנסת לשעבר אסנת מארק בתוכניתה של איילה חסון ב"רשת 13". בתוכנית אמרה מארק: "זה לא סוד שבשלושה שבועות האחרונים עברתי לינץ תקשורתי רק בגלל שאני אישה, ימנית, מזרחית ואני לצידו של נתניהו" מסבירה מארק ומוסיפה: "ממתי זה היה אייטם תקשורתי מנכ"ל משרד המדע, הרי נבחרו פה מנכ"לים כל השנים ומעולם לא היה לינץ' תקשורתי כזה על שום מנכ"ל".

"מדובר באישה משכילה"

בהמשך הסבירה מארק מדוע היא כן הייתה מינוי ראוי: "מדובר באישה משכילה" אמרה מארק, לשאלתה של המגישה איילה חסון אם היא מדברת על עצמה, ענתה מארק שכן והוסיפה: "מדובר באסנת מארק שהיא עורכת דין, שהחזיקה משרד במשך למעלה מעשר שנים, עשיתי תפקידי רוחב בשירות התעסוקה. הייתי בת 26 כשהייתי ראש מטה של מנכ"ל שירות התעסוקה ניהלתי את מערך ההשמה בכל מחוז ירושלים".

השר אופיר אקוניס

השר אופיר אקוניס צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

חושפת את השיחה עם השר אקוניס

בשלב זה ממשיכה מארק להגיב להכפשות כלפיה: "בסוף באים אליי ופשוט משחירים אותי. מנכ"ל לא צריך להיות ולא להבין במדע איך מרכיבים את אטום או להבין שום מולקולה כזאת או אחרת, מנכ"ל צריך לנהל ואני יודעת לנהל" השרה חשפה את תגובת השר אקוניס והסיבה שהסירה את מועמדותה: "השר אקוניס נתן לי את ההצעה ואני אומרת לך שאחרי שהתחיל מחול השדים, שאלתי אותו מה יקרה אם יתנו לנו ברקס ואני לא אוכל לכהן כמנכ"לית?, אני ראיתי את הגמגומים והלכתי הצידה".

בהמשך סיפרה עם דמעות על השיחה שקיבלה מאביה: "אבא שלי בוכה בטלפון, אומר לי 'בת שלי יקרה תעזבי, הם לא יניחו לך', למה אנחנו ב-2022 למה על מה משחירים אותי? על מה "ארץ נהדרת" צריכה? זו גזענות נוראית על מה? על זה שגדלתי באופקים ופרצתי את כל תקרות הזכוכית האפשרויות?".