דרמה לילית | אסנת מארק הודיעה לאקוניס: "לא אתמנה למנכ"לית"

בשבוע שעבר הודיע שר המדע כי ימנה את חברת הכנסת לשעבר למנכ"לית משרדו, מהלך שגרר ביקורות. עתה הודיעה מארק לשר אקוניס כי היא מושכת את מועמדותה לתפקיד | "צר לי על בחירתה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 12/01/23 07:45 יט בטבת התשפג

דרמה לילית | אסנת מארק הודיעה לאקוניס: "לא אתמנה למנכ"לית"
אסנת מארק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דרמה לילית בממשלה: שבוע שעבר הודיע שר המדע אופיר אקוניס על חילופים בצמרת המשרד עליו הוא אמון כאשר המנכ"לית הילה חדד חמלניק תפנה את מקומה לחברת הכנסת לשעבר אסנת מארק. מארק שכזכור התמודדה בפריימריז בליכוד אך לא הגיעה למקום ריאלי ולא נכנסה לכנסת, הייתה אמורה להתמנות לתפקיד, אך המהלך גרר גם ביקורות ציבוריות, אמש הודיעה לשר כי היא מושכת את מועמדותה.

"האמנתי באמונה שלמה שאוסנת תבצע את התפקיד במקצועיות"

בהודעה שפרסם השר אקוניס נכתב: "הערב הודיעה לי המועמדת שהגשתי לועדת המינויים בנציבות שירות המדינה לתפקיד מנכ"לית המשרד, חברת הכנסת לשעבר אוסנת מארק, שהיא מבקשת למשוך את מועמדותה לתפקיד. צר לי על בחירתה. האמנתי באמונה שלמה שאוסנת תבצע את התפקיד במקצועיות ומסירות ותתרום תרומה גדולה למשרד אך אני מכבד את החלטתה ומאחל לה מכל הלב הצלחה בכל דרך שתבחר".

אופיר אקוניס

אופיר אקוניס צילום: כיפה

כזכור, לאחר המהלך של אקוניס, היו שבירכו על המינוי של מארק לתפקיד אך היו גם קולות אחרים שביקרו את המהלך בטענה כי מארק אינה מתאימה לתפקיד. קודמתה בתפקיד, חדד חמלניק שהייתה בעבר ממפתחי מערכות החץ וכיפת ברזל כיהנה בתפקיד לאחר שנות ניסיון רבות בתחום.

רגב זועמת אבל מוותרת

כזכור, מוקדם יותר השבוע נדחתה ההצבעה על מינוי מקורבה של השרה מירי רגב, משה בן זקן, למנכ"ל משרד התחבורה. הדחייה בשבוע היא בעקבות ההתנגדויות למינוי, החל מוועדת המינויים ועד למשנה ליוע"שית שהציג את התנגדותה הנחרצת בישיבת הממשלה.

צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

נזכיר כי שרת התחבורה הנכנסת רגב החליטה למנות את פעיל הליכוד משה בן זקן לתפקיד מנכ"ל משרד התחבורה היוקרתי, אבל נציבות שירות המדינה הודיעה כי היא פוסלת את המינוי בשל פערים מקצועיים. גם היועמ"שית הצטרפה היום (א') לחוות הדעת נגד המינוי, וכאמור הוא יתעכב.

מטעמה של שרת התחבורה נמסר בלקוניות כי לאור הבקשה של המשנה ליועמשית לממשלה גיל לימון לדחות את ההצבעה בשבוע כדי להגיע להסדר, החליטה הממשלה לאפשר זאת ולהביא את המינוי להצבעה ביום ראשון הקרוב.