לפיד בהפגנה: "אוהבי ישראל שבאו להפגין למען מדינה יהודית דמוקרטית"

שבוע שלישי ברציפות מתקיימת ההפגנה נגד הרפורמה במערכת המשפט. יו"ר האופוזיציה הגיע לראשונה ואמר: "אנחנו לא נוותר עד שננצח". בוגי יעלון התבטא בנוגע לרפורמה ואמר כי חקיקתה אינה חוקית ואינה מחייבת את האזרחים | המשטרה מעריכה: כ-100 אלף מפגינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/23 20:09 כח בטבת התשפג

לפיד בהפגנה: "אוהבי ישראל שבאו להפגין למען מדינה יהודית דמוקרטית"
לפיד בהפגנה, צילום: אלעד גוטמן

הפגנה בתל אביב: גם השבוע כמו בשבועות האחרונים, מתקיימת הפגנת השמאל נגד הרפורמה במערכת המשפט. לראשונה לוקח חלק בהפגנה גם יו"ר האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד. עוד קודם לכן אמר אחדממארגני המחאה, השר לשעבר בוגי יעלון כי חקיקת הרפורמה היא בלתי חוקית בעליל.

צפו בדברים של לפיד:

"להגן על הדמוקרטיה שלה, להגן על בתי המשפט"

לפיד אמר בהפגנה: "מה שאתם רואים פה היום זו הפגנה בעד המדינה. זו הפגנה למען המדינה. אנשים שאוהבים את המדינה באו הנה היום כדי להגן על הדמוקרטיה שלה, להגן על בתי המשפט שלה, להגן על הרעיון של חיים משותפים וטוב משותף. יש פה אוהבי ישראל שבאו להפגין למען מדינה יהודית דמוקרטית לפי ערכי מגילת העצמאות.  אנחנו לא נוותר עד שננצח"

בוגי יעלון

בוגי יעלון צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"לחוקק חוק שהוא בלתי חוקי בעליל – חובתך לא לבצע אותו"

בראיון שערך יעלון בתוכנית "פגוש את העיתונות" אמר :"אני חושב שראינו שעם ישראל התעורר". בהמשך התייחס גם לרפורמה עצמה ואמר: גם בעקבות ההבנה שזו לא רפורמה משפטית, שבחלקה הייתה תומך: זו הפיכה משטרית. זה לא הוצג לפני הבחירות, וכרגע ברור כשמש שאם הממשלה היא זו שממנה שופטים ורוצה פסקת התגברות ברוב של 61 לקואליציה - זו דיקטטורה ולא דמוקרטיה. לכן עם ישראל יצא לרחובות. שבוע שעבר היו כ-80 אלף מפגינים - השבוע יהיו יותר" 

עוד הוסיף יעלון: "לומדים את זה בשיעור בסיסי בבה"ד 1 וגם בקורסי פיקוד במשטרה. אם הממשלה מקבלת החלטה לחוקק חוק שהוא בלתי חוקי בעליל – חובתך לא לבצע אותו, ולכן במקרה הזה מחאה היא דבר בסיסי. הלוואי והממשלה לא תעמיד אותנו במבחן הזה".