היועמש"ית לנתניהו: "מפה את הזיקות שעלולות להעמידך בניגוד עניינים"

בהרב מיארה מגיבה לבג"צ ואומרת כי על ראש הממשלה להציג חוות דעת חדשה בנוגע לניגודי העניינים שלו. היועמ"שית טענה בתשובתה לבג"צ כי לדעתה בית המשפט צריך לדחות את העתירות שהוגשו נגד נתניהו

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/01/23 08:06 כה בטבת התשפג

היועמש"ית לנתניהו: "מפה את הזיקות שעלולות להעמידך בניגוד עניינים"
היועמ"שית בהרב מיארה, צילום: Shir Torem/Flash90

ניגודי העניינים של נתניהו: ראש הממשלה התבטא כבר מספר פעמים בנוגע לרפורמה במערכת המשפט והצהיר כי הקואליציה נחושה להעביר את התוכנית של שר המשפטים לוין. אמש (ג') אמרה היועמ"שית גלי בהרב מיארה כי על נתניהו לפעול ולגבש חוות דעת חדשה בנוגע לניגודי העניינים שלו סביב בית המשפט והתעסקות בסוגיות משפטיות. את חוות הדעת הגישה בהרב מיארה בתגובה לעתירה בבג"צ.

"לבחון אילו צעדים נדרשים כדי לסייע בידך לנהוג ללא חשש"

בחוות דעתה כתבה בהרב מיארה: "חוות הדעות האמורה נועדה למפות את הזיקות שעלולות להעמידך במצב של ניגוד עניינים" כתבה היועמ"שית והוסיפה: "על מנת לבחון אילו צעדים נדרשים כדי לסייע בידך לנהוג ללא חשש במסגרת הפעלת סמכויותיך לפי כל דין".

נתניהו

נתניהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בית המשפט צריך לדחות את העתירות שהוגשו נגד נתניה

היועמ"שית אמרה בתשובתה לבג"צ כי לדעתה בית המשפט צריך לדחות את העתירות שהוגשו נגד נתניהו הנוגעות להסדרת חוות הדעת וכן את העתירה הדורשת מבג"צ לאסור על נתניהו להרכיב את הממשלה. בהרב מיארה טוענת כי תוקפן של הדרישות הללו פג אך מסייגת ואומרת כי יש מקום לדיון על הסכם ניגוד עניינים חדש של ראש הממשלה.

עורכת הדין דפנה הולץ לכנר שהגישה את העתירות נגד ראש הממשלה מטעם קבוצה הנקראת "מבצר הדמוקרטיה" אמרה בתגובה: "בתקופה שבה הרכיב נתניהו את ממשלתו, עת כיהן כחבר כנסת בטרם הושבע לראש ממשלה, לא חל עליו הסדר ניגוד העניינים. ולכן, אנו דורשים בעתירה כי בית המשפט יכריע מה דין ההחלטות והפעולות שנעשו בתקופת הרכבת הממשלה, לרבות מינוי שרים והסכמים קואליציוניים, אשר נעשו ללא הסדר ניגוד עניינים".