מקרב את הרפורמה? המהלך שרוטמן יוזם יקצר את לוחות הזמנים

יו"ר וועדת חוקה יגיש נוסח משלו לרפורמה וכך יקצר משמעותיתי את תהליך החקיקה | שר המשפטים נפגש עם חבר הכנסת טרופר במטרה להוריד את גובה הלהבות, בשני הצדדים טוענים כי לא שוחחו על הרפורמה. לוין נפגש עם הנשיא שעות לפני פגישתו על נשיאת העליון

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/01/23 20:29 כד בטבת התשפג

מקרב את הרפורמה? המהלך שרוטמן יוזם יקצר את לוחות הזמנים
רוטמן ולוין בוועדה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנסים להידבר? על רקע הרפורמה במערכת המשפט אותה מוביל שר המשפטים, מדווח העיתונאי עמית סגל כי בשבוע שעבר נפגשו יריב לוין וחבר הכנסת חילי טרופר. על פי הדיווח הסיבה לשיחה בין הצדדים היא ניסיון הידברות ובעיקר קירור האווירה שהפכה קשה מאוד.

גנץ מגיב לנוכחותו בהפגנת השמאל:

נזכיר כי טרופר מקורב מאוד ליו"ר מפלגתו בני גנץ. גנץ שבתחילההציע הידברות עם הקואליציה ורפורמה משותפת בהסכמה רחבה הפך לאחד המתנגדים הבולטים לממשלה ואף הגיע להפגנה שנערכה במוצאי שבת נגד הממשלה.

המהלך של רוטמן לקיצור לוחות הזמנים

בתוך כך ,העיתונאית דפנה ליאל מדווחת הערב כי יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, שמחה רוטמן יגיש בקרוב נוסח משלו לרפורמה המשפטית של לוין, שיהיה הנוסח שחברי הכנסת ידונו בו. רוטמן למעשה משיג בדרך זו קיצור משמעותי של לוחות הזמנים לחקיקת הרפורמה. המהלך מגיע לאחר שהייעוץ המשפטי לממשלה הודיע ללוין שייקח להם שבועות לגבש חוות דעת על הרפורמה. רוטמן שואף להשלים הכל תוך שבועות בודדים.

הרצוג

הרצוג צילום: קובי גדעון, לע"מ

הפגישה הלילית של לוין והרצוג

אבל זוהי לא הפגישה היחידה של לוין, באתר "וואלה" מדווחים כי אמש בשעת לילה נפגש לוין גם עם נשיא המדינה יצחק הרצוג, שעות לפני שפגש היום את נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות. על פי הדיווח, מנסה הנשיא הרצוג לתווך בין הקואליציה והאופוזיציה סביב הרפורמה במערכת המשפט וההתכתשות בין הצדדים.

השניאה חיות, קריאות להדיחה

השניאה חיות, קריאות להדיחה צילום: Shir Torem/Flash90

 כזכור לאחר שהנשיאה חיות תקפה בשבוע שעבר את הרפורמה שמקדם לוין הוא הגיב ואמר: "לא שמענו ממלכתיות, לא שמענו ניטרליות. לא שמענו עמדה משפטית מאוזנת. שמענו אמירות של פוליטיקאים המתסיסים מפגינים", אמר. "ההצטרפות האוטומטית של כבוד נשיאת בית המשפט העליון, באותו המלל ממש, לדבריהם של יאיר לפיד ויאיר גולן, היא ההוכחה הטובה ביותר לאובדן הדרך של מערכת המשפט".