זעם במחנה הממלכתי: כולם נשארו הלילה בכנסת - גנץ הלך

כעס בקרב חברי הכנסת של המחנה הממלכתי: הח"כים קיבלו הנחיה להישאר הלילה במליאת הכנסת במטרה לעכב את הדיונים על הרפורמה המשפטית, אבל דווקא יו"ר המפלגה בני גנץ יצא מהכנסת

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/01/23 15:08 כד בטבת התשפג

זעם במחנה הממלכתי: כולם נשארו הלילה בכנסת - גנץ הלך
גנץ , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאבק האופוזיציה ברפורמה המשפטית שמקדם שר המשפטים יריב לוין עולה מדרגה. הלילה נשארו חברי האופוזיציה ללילה לבן בכנסת במטרה לדחות את הדיונים, חברי הכנסת של המחנה הממלכתי קיבלו הנחיה מיו"ר המפלגה בני גנץ להישאר בכנסת, אבל דווקא הוא עזב את המליאה. 

לוח הנוכחות של המחנה הממלכתי הלילה - גנץ נעדר

לוח הנוכחות של המחנה הממלכתי הלילה - גנץ נעדר צילום: זמן כנסת

לחדשות כיפה נודע כי חברי כנסת במחנה הממלכתי כועסים על גנץ ואומרים בתסכול, "הוא אסר עלינו להתקזז ואז התקזז בעצמו - כולם כועסים עליו". למרות היעדרותו של גנץ הצליחה האופוזיציה במשימתה והדיונים שהיו אמורים להתקיים הבוקר בוועדת חוקה נדחו. 

גנץ: "נתניהו יודע שמחאה ברחובות אפקטיבית"

אתמול התייחס גנץ למחאות ברחבי הארץ ואמר: "בשבת צעדו ברחבי הארץ מעל מאה אלף אנשים מתוך דאגה עמוקה לדמוקרטיה הישראלית. לא עבר יום וראש הממשלה בחר להתייחס לדאגה הזו בביטול ואמר ש"אם כל ההפגנות קרתה בבחירות". אזרחים מודאגים ראויים ליחס מכבד מראש הממשלה, שגם אם רובם לא בחרו בו – הוא ראש הממשלה שלהם. במקום זאת, עושים להם דה לגיטימציה, ומזלזלים במאמציהם.

גם נתניהו יודע שמחאה ברחובות אפקטיבית – אחרת לא היה יוצא בעצמו להפגנות ההסתה בכיכר ציון, לא היה מניע הפגנות בתקופת הממשלה האחרונה מול בתיהם של נבחרי הציבור מהימין, ולא היה מפעיל פעילים ברשתות החברתיות".