עמית סגל על אהרון ברק: מתחרה עם אהוד ברק מי יותר מתלהם

נשיאה המיתולוגי של בית המשפט העליון תקף את יריב לוין, שר המשפטים, והפרשן הפוליטי תקף את הדוגמטיות וההתלהמות: "לא היה שר משפטים אחד בדור האחרון שלא זכה מברק למקלחת האקטיביסטית הצוננת הזו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/01/23 10:32 כ בטבת התשפג

עמית סגל על אהרון ברק: מתחרה עם אהוד ברק מי יותר מתלהם
עמית סגל, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

המערכת הפוליטית והמערכת המשפטית סוערות בעקבות פרסום התכנית המלאה של יריב לוין, שר המשפטים, לרפורמה במערכת. מימין מברכים, משמאל מאיימים, ובתווך עומדים נבחרי הציבור ואושיות המשפט. אחת הדמויות העיקריות שלקחו חלק בשיח הוא אהרן ברק, נשיא בית המשפט העליון בדימוס, ועמית סגל לא היה מרוצה מהופעותיו וראיונותיו.

מי הפוליטיקאי ומי הוא נשיא בית המשפט

"זר, לו צפה בראיונות השבוע של אהרן ברק ויריב לוין, היה סבור, מן הסתם, שיריב לוין הוא נשיא בית המשפט העליון בדימוס ואהרן ברק פוליטיקאי מכהן", כתב הפרשן הפוליטי הסרוג בטורו ב"ידיעות אחרונות"."לוין דיבר בטון צונן ומתון, קרא להרגעת השיח, נימק את עמדותיו. ברק, לעומתו, התלהם ונסחף, ירה סיסמאות שחלקן נטולות נימוק".

סגל הסביר את דבריו: "האיש שביושבו על כס השיפוט הרחיב את חופש הביטוי עד ממדי אבסורד, הציע לסתום פיות לפוליטיקאי: את מסיבת העיתונאים של לוין ערב בג"צ דרעי הגדיר "מעשה פסול, מעשה בלתי חוקי. זה איום על בית המשפט", ואת לוין: "שר משפטים עבריין". מי שאישר לשידור ולהקרנה ולריצה לכנסת כל תועבה בשם חופש הביטוי, מגדיר מימוש הבטחה לבוחר כעבירה על החוק".

יריב לוין

יריב לוין | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"לוין לא יכול להרגיש מיוחד"

לדברי הפרשן, ברק חסם כל ניסיון לרפורמה."לוין, לצערו, איננו יכול לחוש מיוחד, שכן זו אינה הפעם הראשונה - וגם לא החמישית - שבה כבודו מודיע על קץ הדמוקרטיה. לא היה שר משפטים אחד בדור האחרון שלא זכה מברק למקלחת האקטיביסטית הצוננת הזו".

סגל ציטט את ברק, שביקש לעצור את הרפורמות שניסה לממש פרופסור דניאל פרידמן ביושבו על כס שר המשפטים, באמרו כי אחרי העצירה "יהיה לדון בשקט ובשלווה על כל נושא וכל הצעה". סגל עקץ וכתב כי זמנו של ה"אחר כך" לא הגיע מעולם, והוסיף ציטוט מפי ברק מתייחס לבית המשפט לחוקה כאומר "ג'וק שצריך להרוג כשהוא קטן".

בית המשפט העליון

בית המשפט העליון | צילום: Yossi Zamir/Flash90.

בוגי יעלון צריך לסגור לעצמו את החשבון

סגל סיים: "שני הברקים, אהרן ואהוד, נראים כאילו הם בהתערבות סודית מי יתלהם יותר כנגד שלטון הימין. חברי הכנסת מהקואליציה, פוגל וכהן, חטאו בהתבטאויות פרועות ומטופשות השבוע נגד האופוזיציה, אך מי שמזדעזע מהן נוטה להתעלם משום מה מהצד השני: משה בוגי יעלון, רמטכ"ל לשעבר, קרא לסרב פקודה. ב־2016 שלל תקצוב ממכינה שראשיה קראו לסירוב פקודה. האם יסגור לעצמו את חשבון הבנק?".


(נתניהו מצטט את לפיד וסער דורשים תיקונים במערכת המשפט ועומד לצד יריב לוין)