החוק הנורווגי יורחב: שליש מחברי הליכוד יוכלו להתפטר | מי יכנס?

בקואליציה מקדמים את הרחבת החוק הנורווגי, התיקון שיגיע לוועדת חוקה קובע כי בסיעה של מעל 18 חברי כנסת - שליש יוכלו להתפטר | בהמשך רשימת הליכוד נמצאים בין היתר: עמית הלוי, קטי שטרית ואביחי בוארון

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 05/01/23 14:08 יב בטבת התשפג

החוק הנורווגי יורחב: שליש מחברי הליכוד יוכלו להתפטר | מי יכנס?
הליכוד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מרחיבים את החוק הנורווגי: בקואליציה מקדמים את ההצעה להרחיב את החוק הנורווגי. יו"ר וועדת חוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן יביא לוועדה ביום ראשון את התיקון לחוק, במסגרתו בסיעה הכוללת מעל 18 חברי כנסת יוכלו שליש מהסיעה להתפטר במסגרת החוק הנורווגי.

שלושה סרוגים בהמשך רשימת הליכוד

למעשה, התיקון לחוק יחול רק על הליכוד מאחר ולאף מפלגה בקואליציה אין מעל 18 חברים מלבד הליכוד. במידה והתיקון יאושר יוכלו בליכוד להכניס את המשך הרשימה על למועמד במקום ה-42. אמנם מועמד מספר 43 ברשימה, יוסי פוקס, לא יוכל להיכנס לכנסת אפילו במסגרת הרחבת החוק הנורווגי, אבל הוא זכה כבר לתפקיד בכיר אחר כשמונה לכהן כמזכיר הממשלה הבאה.

חברי הליכוד שיכנסו במידה שיוחלט על התפטרות שליש מהסיעה הם: אתי חווה עטיה, עמית הלוי, צגה מלקו, אושר שקלים, קטי שיטרית, משה פסל, ששי גואטה ואביחי בוארון. דן אילוז ואריאל קלנר יכנסו לכנסת באופן רשמי כבר בשבוע הבא לאחר שהשרים חיים כ. ומיקי זוהר התפטרו מהכנסת אתמול.

אביחי בוארון. מתמודד נגד מסיקה

אביחי בוארון. המועמד האחרון להיכנס צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היסטורית החוק הנורווגי

בשנת 2015 חוקקה הכנסת כהוראת שעה לתקופת כהונתה של הכנסת העשרים את תיקון מס' 42 לחוק יסוד: כנסת שכינויו, "החוק הנורווגי הקטן". תיקון מס' 49 לחוק יסוד: הכנסת, הידוע בכינוי "החוק הנורווגי", נחקק לראשונה ב-16 ביוני 2020, ומאפשר לחבר הכנסת המכהן כשר או כסגן שר להתפטר מהכנסת, ובמקומו ייכנס לכנסת המועמד הבא ברשימת המועמדים לכנסת אליה משתייך חבר הכנסת שהתפטר. 

יוסי פוקס, מזכיר הממשלה

יוסי פוקס, מזכיר הממשלה צילום: ללא

בכנסת הקודמת עם הקמתה של הממשלה ה-36, התפטרו מהכנסת 21 שרים וסגני שרים, ובמקומם נכנסו לכנסת 21 חברי כנסת חדשים: חמישה מ"יש עתיד", שלושה מ"כחול לבן", שניים מ"ימינה", ארבעה מ"ישראל ביתנו", שלושה מ"תקווה חדשה", שלושה מ"מרצ" ואחת מ"העבודה".