פעיל הימין ייכנס לכנסת? סמוטריץ' עדיין מתלבט

שרי ממשלת נתניהו יכולים להתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי, אבל יו"ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ' טרם החליט אם הוא רוצה להכניס את חבר מפלגתו שהגיע למקום ה-5 בפריימריז ושטוען כי קיבל הבטחה שייכנס

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 02/01/23 11:14 ט בטבת התשפג

פעיל הימין ייכנס לכנסת? סמוטריץ' עדיין מתלבט
סמוטריץ' וסוכות, צילום: הציונות הדתית

שרי הממשלה החדשים נכנסו אתמול (א') באופן רשמי למשרדי הממשלה שלהם והתחילו לעבוד כשרים, אחרי שהות באופוזיציה, במקביל נפתחה בעבורם האפשרות להתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורווגי וכך להכניס נציגים נוספים מהמשך הרשימה לכנסת. אבל במפלגת הציונות הדתית בראשות שר האוצר בצלאל סמוטריץ', ספק אם ישתמשו בחוק. 

אחרי שהשר עמיחי אליהו (עוצמה יהודית) התפטר מהכנסת על מנת להכניס את איש עוצמה יהודית יצחק קרוייזר, הגיע תורו של סמוטריץ' כאשר הבא להיכנס הוא פעיל הימין צבי סוכות שהגיע בפריימריז הציונות הדתית למקום ה-5 ונמצא במקום ה-16 ברשימת הציונות הדתית.  

סוכות קיבל הבטחה מסמוטריץ' כי ייכנס לכנסת במסגרת החוק הנורווגי, זאת לאחר שסמוטריץ' שריין שני חברי כנסת ברשימה לכנסת שדחקו את סוכות לאחור (אוהד טל ומשה סולומון) אבל למרות ההבטחה סמוטריץ' עדיין לא החליט אם להכניס את סוכות לכנסת במסגרת החוק הנורווגי. בינתיים במפלגות אחרות החלו שרים להתפטר במסגרת החוק הנורווגי. 

סוכות הוא פעיל ימין מוכר, תושב היישוב יצהר נשוי לחיה ואב ל-5 בנות. בעקבות תכנית ההתנתקות עזב את העולם החרדי והצטרף לנוער הגבעות, ולקח חלק בלא מעט מאבקים של ההתיישבות. "נקראתי לדגל להיות חלק מנבחרת המובילה את הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' ולהמשיך את מורשת דור המייסדים של תנועת ההתיישבות", מסר סוכות כשהודיע על הצטרפותו לציונות הדתית.