אורית סטרוק חשפה: הפגישה אצל הרב דרוקמן שהכריעה את גורל הממשלה

השרה הטריה שהייתה קרובה מאוד לרב דרוקמן, מספרת על ימיו האחרונים של הרב, על ההפתעה שחיכתה לה שבאה להתברך אצלו ועל הישיבה הגורלית שהכריעה - לא יושבים עם רע"מ

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 31/12/22 22:58 ז בטבת התשפג

אורית סטרוק חשפה: הפגישה אצל הרב דרוקמן שהכריעה את גורל הממשלה
אורית סטרוק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אורית סטרוק נפרדת מהרב דרוקמן: השרה הטריה למשימות לאומיות שהייתה קרובה במיוחד לרב דרוקמן זצ"ל התראיינה בסוף השבוע להודיה כריש חזוני במקור ראשון וסיפרה על הקשר הקרוב לרב, על הימים האחרונים והקשים ועל הפגישה אצל הרב בה הוכרע סופית גורלה של הממשלה הקודמת.

הימים האחרונים של הרב: "חוויה קשה"

"צמחתי אצלו בבית" סיפרה השרה סטרוק, "מאז החזרה בתשובה בגיל הנעורים. מצאתי את עצמי בימים מהאחרונים נעה הרבה על הקו לבית החולים , הייתי בקשר עם המשפחה והתפללתי המון לשלומו. זו הייתה חוויה קשה מבחינתי לראות אותו, אדם עוצמתי כל כך במצב הזה, ובחוץ הכל רץ וטס".

"הימים האלה באישפוז" המשיכה סטרוק בזיכרונות מהרב, "העלו אצלי 45 שנה של זכרונות. קצת כמו בזמן שליוויתי את הוריי לקראת סוף חייהם, את חושבת על הדברים שהיו - דברים מרגשים, דברים קשים הכל צף פתאום".

הפגישה הגורלית בבית הרב

לשאלתה של כריש חזוני, האם היא דיברה עם הרב דרוקמן לגבי הפגישה שערך עם מנסור עבאס בימים לפני הקמת הממשלה הקודמת חשפה סטרוק כי "הייתי בישיבה הגורלית בבית הרב, יחד עם בצלאל סמוטריץ' וקבוצה גדולה של רבנים, שהוחלט בה שבשום אופן לא הולכים עם רע"מ הנושא עלה ונותח, אני השתתפתי כמיטב יכולתי".

הרב דרוקמן זצ"ל

הרב דרוקמן זצ"ל צילום: ישיבת הכותל

"אני מרגישה מחוייבת, להיות ממשיכת דרכו בכנסת"

סטרוק גם שיתפה ברגע מרגש שהיה לה עם הרב, כשבה לקבל את ברכתו כרצה בפריימריז למפלגה. "באתי אליו לקבל ברכה, והוא נתן משהו שלא ציפיתי לקבל" אומרת סטרוק. הרב מסתבר צילם סרטון בו הוא אומר לכל: "אורית סטרוק חייבת להיות בכנסת הבאה. אןם אנחנו דואגים לעניינים שהם יקרים וקדושים לנו - כמעט אין מי שיכול לייצג את הדברים האלה בתטקף , בעוז, באמונה ובמסירות נפש יותר מאשר אורית סטרוק". 

"אני חושבת שזו הייתה מאין צוואה שלו כלפיי, נכון שבכל הפעילות הציבורית שלי פעלתי מכוחו, אבל עכשיו אני מרגישה שהוא נתן לי הנחיה ברורה בפה מלא, אני מרגישה מחוייבת לזה, להיות ממשיכת דרכו בכנסת".