מהלך ראשון של השר שיקלי: עוצר תקצוב עמותה המזוהה עם השמאל

כבר ביומו הראשון בתפקיד השר התפוצות, הפסיק השר שיקלי את תקצוב ההתקשרות עם עמותה המזוהה עם מפלגת העבודה. העמותה תוקצבה לאחר תוצאות הבחירות ומהלך שגרר ביקורות

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/12/22 21:33 ז בטבת התשפג

מהלך ראשון של השר שיקלי: עוצר תקצוב עמותה המזוהה עם השמאל
השר עמיחי שיקלי, עוצר את הכספים, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

השרים מתחילים לעבוד: רק לפני יומיים הושבעה הממשלה ה-37 והשרים כבר מתחילים לעבוד. השר הנכנס למשרד התפוצות, עמיחי שיקלי הורה בסוף השבוע האחרון לבטל את ההתקשרות של המשרד עם "העמותה ללימודי כלכלה וחברה" עמותת בת של 'קרן ברל כצנלסון', העוסקת בקידום מדיניות שמאל-כלכלי, והמקורבת לחוגי מפלגת העבודה.

 

ההתקשרות האמורה שבוטלה על ידי השר שיקלי זכתה בשעתו לביקורת קשה על רקע העובדה שהמהלך בוצע כשבוע לאחר הפסדה של מפלגת העבודה של השר לשעבר נחמן שי בבחירות, והיו שראו בה מחטף להזרמת מיליוני שקלים למימון מיזם פוליטי המקורב כאמור למוסדות מפלגת העבודה. 

 עמיחי שיקלי

עמיחי שיקלי צילום: Olivier Fitousi/Flash90

השר שיקלי עצר את הכספים

השר שיקלי אמר על ההחלטה לבטל את ההתקשרות עם העמותה כי "לתדהמתי גיליתי כי בעיצומה של מערכת בחירות, אישר משרד התפוצות הסכמי התקשרות שערורייתיים הכוללים העברות ללא מכרז של סכומי עתק לעמותות בעלות צביון פוליטי מובהק בניגוד לכללי האתיקה הבסיסיים והשכל הישר", השר שיקלי הוסיף: "הנחתי לעצור לאלתר את ההתקשרויות הנ"ל".

נחמן שי

נחמן שי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"מטרת המכללה היא להנגיש את הידע הכלכלי-חברתי לציבור הרחב, לספק בית לימוד לפעילים חברתיים בתחילת דרכם ולכל מי שמבקשים להעמיק בנושאים אלו ולהניע את תלמידיה לפעול למען שינוי חברתי" נכתב בתיאור החברה.