שיקלי מבהיר: "הביקורת נגד מערכת המשפט נותרה בעינה"

לאחר שבמהלך הדיון על ערערו התנצל בפני השופטים, הדגיש שיקלי כי הוא לא חוזר בו מהביקורת נגד מערכת המשפט: "אני מצר רק על התבטאויות מסוימות שיש להן אופי פרסונלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/22 09:34 טז בתשרי התשפג

שיקלי מבהיר: "הביקורת נגד מערכת המשפט נותרה בעינה"
שיקלי בבית המשפט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית המשפט העליון הכריע ברוב ברור כי חבר הכנסת, עמיחי שיקלי יוכל להתמודד ברשימת הליכוד לאחר ששוריין בה ונפסל על ידי יושב ראש ועדת הבחירות. בתחילת הדיון בערערו של בעקבות פסילת מועמדתו,התנצל שיקלי בפני השופטים על התבטאויותיו נגד מערכת המשפט. בראיון לרשת ב', הדגיש חבר הכנסת כי הוא חזר בו רק מהתבטאויות שיש להן אופי פרסונלי, אך הביקורת נגד מערכת המשפט נותרה בעינה.

"אני מצר על התבטאויות מסוימות שיש להן אופי פרסונלי ולא לגופו של עניין, הביקורת לגופה של עניין כמובן נותרה בעינה, זה לא השתנה. לעולם לא אמרתי את זה שהוא יזייף את התוצאות. העמדה הפוליטית שלו מוצקה וברור שזה יכול להשפיע, זה ברור מה העמדה שלו, זה לא מסוג הדברים שהתנצלתי. התנצלתי על ביטויים אחרים", אמר שיקלי. 

עוד נשאל חבר הכנסת מה התפקיד שהוא רוצה לכהן בממשלה הבאה. "אני ממש לא עסוק בנושא איזה שר. הסיבה הראשונה שאנחנו לא ניצחנו את הבחירות, אנחנו צריכים לעבוד מאוד קשה, ואנחנו חייבים להביא הכרעה בשונה מסבבים קודמים. קודם כל נשיג את הניצחון ואחר כך נדבר. אותי מעניין נטו ניצחון המחנה הלאומי, להשיב את מדינת ישראל למסלולה. הסכם הגבול הימי עם לבנון נחתם במחטף ערב בחירות", אמר חבר הכנסת.

ועדת הבחירות

ועדת הבחירות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דרמה בבג"צ: עמיחי שיקלי יוכל להתמודד ברשימת הליכוד

כאמור, בהודעה של בג"צ בדבר החלטתם כי שיקלי יוכל להתמודד ברשימת הליכוד נכתב כי "בית המשפט החליט ברוב דעות של הנשיאה חיות, המשנה לנשיאה  פוגלמן, השופט סולברג, השופטת ברק-ארז, השופטת ברון, השופט מינץ, השופט אלרון והשופטת וילנר, כנגד דעתו החולקת של השופט גרוסקופף, לקבל את הערעור ולקבוע כי חבר הכנסת לשעבר עמיחי שיקלי רשאי להתמודד ברשימת 'הליכוד בהנהגת בנימין נתניהו לראשות הממשלה' בבחירות לכנסת ה-25".

בעקבות הודעת בג"צ, עמיחי שיקלי בירך על ההחלטה: "מברך על החלטת השופטים, הצדק נעשה. עכשיו עם הפנים קדימה לניצחון הליכוד והמחנה הלאומי!"