כפי שפורסם בכיפה: "אבא" ו"אמא" יחוייבו בטפסים הממשלתיים

אחרי כל הסערות שעוררו הורדת המילים אבא ואמא מטפסים רשמיים של מדינת ישראל, בהסכם הקואליציוני עם נעם נכתב כי בכל טופס ממשלתי ייכתבו המילים בפירוש | לפני כחודש פורסמה הדרישה בחדשות כיפה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 28/12/22 13:54 ד בטבת התשפג

כפי שפורסם בכיפה: "אבא" ו"אמא" יחוייבו בטפסים הממשלתיים
אבי מעוז, צילום: ללא

כפי שנחשף בחדשות כיפה: המילים אבא ואמא יהיו בטפסים הממשלתיים באופן רשמי. כזכור דרישתו של אבי מעוז נחשפה לפני כחודש כאשר דרש כחלק מההסכמים הקואליציונים שהמילים יהיו כתובות בטפסים הרשמיים של המדינה. חשיפת ההסכמים וקווי היסוד של הממשלה מראים כי דרישתו של מעוז התקבלה.

סעיף 95 בהסכם בין הליכוד למפלגת נעם קובע: "מבלי לגרוע מהאפשרויות הקיימות כיום, בכל מוסדות המדינה יימצאו גם טפסים רשמיים ובהם יהיה רישום הורות תחת הכותרת "אבא" ו"אמא"". לשון נוסח הסעיף בהסכמים. ייתכן ובליכוד התעקשו להשאיר את המשפט בתחילת הסעיף, מה שייאפשר למקומות בהם כתוב "הורה1 ו"הורה 2" להשאיר את הניסוח בנוסף להוספת הניסוח "אבא" ו"אמא".

הסעיף בהסכם

הסעיף בהסכם צילום: צילום מסך

"בישראל יש משפחות עם אבא ואבא, אימא ואבא ואימא ואימא"

כזכור, יו"ר נעם, אבי מעוז דרש כחלק מהתנאים שלו להצטרפות לממשלה בראשות בנימין נתניהו, כי בטפסים ממשלתיים לא יתאפשר לכתוב הורה 1 והורה 2 אלא רק אבא אימא ואחר, דרישתו כפי שמראה ההסכם הקואליציוני התקבלה חלקית.

חבר הכנסת להב, זכה להגנה מחבריו לכנסת

חבר הכנסת להב, זכה להגנה מחבריו לכנסת צילום: Hadas Parush/Flash90

חבר הכנסת מיש עתיד, יוראי להב הרצנו, מסר אז בעקבות הפרסום: "הממשלה ההומופובית המסתמנת עוד לא הושבעה וכבר אבי מעוז ושותפיו מאיימים להחזיר אותנו אחורה. בישראל יש משפחות עם אבא ואבא, אימא ואבא ואימא ואימא. לא נאפשר לאף אחד להחזיר אותנו אחורה, לפגוע בהכרה במשפחות שלנו, בזכויות שלנו, במקום השווה שמגיע לנו כאזרחי המדינה הזו".