פרסום ראשון הדרישה החדשה של אבי מעוז במו"מ: טפסים ממשלתיים ללא הורה 1 והורה 2

אבי מעוז ממפלגת נעם דורש בשיחות המשא ומתן הקואליציוניות כי בטפסים ממשלתיים ניתן יהיה לכתוב רק אבא, אימא ואחר | יוראי להב הרצנו: "לא נאפשר לאף אחד להחזיר אותנו אחורה". נעמה לזימי: "לא ניתן להם לפגוע בהישגים שלנו"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 21/11/22 12:40 כז בחשון התשפג

הדרישה החדשה של אבי מעוז במו"מ: טפסים ממשלתיים ללא הורה 1 והורה 2
מעוז, צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

אחרי ההישג בבחירות לכנסת ה-25, מפלגת הציונות הדתית התפצלה אתמול באופן רשמי בדיון בוועדה המסדרת בכנסת. מרשימה אחת לשלוש סיעות: הציונות הדתית בראשות חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' עם 7 מנדטים, עוצמה יהודית בראשות חבר הכנסת איתמר בן גביר עם 6 מנדטים ונעם בראשות חבר הכנסת אבי מעוז עם מנדט אחד. היום (ב') הציג מעוז את דרישתו החדשה בשיחות המשא ומתן.

יו"ר נעם דורש כחלק מהתנאים שלו להצטרפות לממשלה בראשות בנימין נתניהו, כי בטפסים ממשלתיים לא יתאפשר לכתוב הורה 1 והורה 2 אלא רק אבא אימא ואחר.

"בישראל יש משפחות עם אבא ואבא, אימא ואבא ואימא ואימא"

חבר הכנסת מיש עתיד, יוראי להב הרצנו, מסר בעקבות הפרסום: "הממשלה ההומופובית המסתמנת עוד לא הושבעה וכבר אבי מעוז ושותפיו מאיימים להחזיר אותנו אחורה. בישראל יש משפחות עם אבא ואבא, אימא ואבא ואימא ואימא. לא נאפשר לאף אחד להחזיר אותנו אחורה, לפגוע בהכרה במשפחות שלנו, בזכויות שלנו, במקום השווה שמגיע לנו כאזרחי המדינה הזו". 

יוראי להב הרצנו

יוראי להב הרצנו | צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

מי שעוד הגיבה על הפרסום של "כיפה", היא חברת הכנסת מהעבודה, נעמה לזימי, שאמרה: "בהתחלה הם מוחקים את הלהט"בים מהטפסים הממשלתיים ואח"כ ימחקו אותם בעזרת פסקת ההתגברות. בשנה וחצי האחרונות הצלחנו לתקן ולייצר מרחב בטוח יותר לקהילה כשהתאמנו את הטפסים הממשלתיים כך שלא יחושו מבוכה במגע עם המשרדים. הדרישה המבזה של אבי מעוז היא עוד דרך של הממשלה הגזענית והאלימה ביותר שתהיה פה לפעול נגד הקהילה הגאה. לא ניתן להם לפגוע בהישגים שלנו ולעשות דה-לגיטימציה למיעוטים במדינה".

נעמה לזימי

נעמה לזימי | צילום: דני שם טוב

"אבא ואימא זה משהו שקיים כבר דורות"

זקן רבני הציונות הדתית, הרב חיים דרוקמן, חגג לאחרונה את יום הולדתו ה-90. בראיון שפורסם ב"ישראל היום" בסוף השבוע, התייחס הרב למפלגת נעם ולדרישותיה השונות: "אני כן אגיד שלפעמים מפריעה לי ההתבדלות. אני־אני־אני, אנחנו זהות יהודית, וכן הלאה. אך על עצם הדברים אני מסכים איתם. יש שיגידו שמה שעשו בציבוריות הישראלית הוא כפייה הפוכה, בכל הנוגע ל'הורה 1' ו'הורה 2'. אבא ואימא זה משהו שקיים כבר דורות, אז משנים, כי מישהו רוצה לחדש? מי שרוצה לחדש הוא זה שכופה. יש משהו בהגדרה של נעם 'טרלול'. אחרת למה לשנות? מה ההיגיון?".


(אבי מעוז באולפן כיפה לפני הבחירות)