נתניהו הכריע: אוחנה יהיה יו"ר הכנסת

סיעת הליכוד התכנסה הבוקר לראשונה מאז הבחירות לכנסת, כדי לאשר את בקשת נתניהו למנות את חבר הכנסת אמיר אוחנה, לתפקיד יו"ר הכנסת. לאחר פגישה עם נתניהו דנון נסוג מהגשת מועמדות | אופיר כץ יהיה יו"ר הקואליציה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 28/12/22 12:23 ד בטבת התשפג

נתניהו הכריע: אוחנה יהיה יו"ר הכנסת
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

יושב ראש חדש לכנסת: ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד בה נבחר אמיר אוחנה לתפקיד יו"ר הכנסת בפה אחד : "בשעה טובה, גמר חתימה טובה. אני מבקש להודות לכם על המאמץ המשותף שהביא אותנו ליום הזה. השגנו את היעד. ציבור ענק במדינת ישראל, למעלה מ-2 מיליון ישראלים, הצביעו עבור המחנה הלאומי בראשותנו. נקים ממשלה יציבה לקדנציה מלאה שתדאג לכל אזרחי ישראל".

צפו בדבריו של אוחנה לאחר ההצבעה:

נתניהו

נתניהו צילום: Olivier Fitoussi/Flash90



נתניהו הוסיף: "אני מבקש להביא את מועמדותו של ח"כ אמיר אוחנה לתפקיד יו"ר הכנסת ואת ח"כ אופיר כץ לתפקיד יו"ר הקואליציה". לאחר מכן סיעת הליכוד אישרה את שני המינויים. קודם לכן דני דנון הסיר את מועמדותו לתפקיד. יו"ר הכנסת החדש אוחנה, אמר ביציאה מישיבת הליכוד: "אני רוצה להודות לכל חברות וחברי הסיעה על האמון ולראש הממשלה על האמון ובעזרת השם מחר אני אוסיף עוד כמה דברים במליאת הכנסת".

אמיר אוחנה

אמיר אוחנה צילום: Olivier FItoussi/Flash90

הפתרון של אוחנה להצבעה על חוקי להט"ב

אוחנה העדיף בתחילה להתמנות לתפקיד שר החוץ, על מנת לנצל את החוק הנורווגי ולהתפטר מהכנסת במטרה לא להסתבך בנוגע לחוקים הנוגעים לקהילת הלהט"ב. אבל לאחר ששוכנע לכהן כיו"ר הכנסת סוכם עימו כי בכל הקשור לחוקים הנוגעים בקהילת הלהט"ב לאוחנה, חבר הקהילה תהיה אפשרות לחופש הצבעה.

כזכור, אמש עוד שקל חבר הכנסת דני דנון, להתמודד מול אוחנה על התפקיד. אך נראה כי לאחר השיחה עם נתניהו חזר בו דנון וכעט נותר לראות איזה תפקיד בממשלה הבאה הוא יקבל מנתניהו.

השגריר באו"ם דני דנון

דני דנון צילום: Yonatan Sindel/Flash90