הקרב נפתח: יריב לוין התפטר מתפקיד יו"ר הכנסת

על מנת שיוכל להישבע לשר ביום חמישי הקרוב כאשר ישביע ראש הממשלה המיועד נתניהו את ממשלתו, יו"ר הכנסת יריב לוין התפטר הבוקר מתפקיד יו"ר הכנסת | הקרב על ירושת התפקיד מתחמם

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/12/22 07:36 ג בטבת התשפג

הקרב נפתח: יריב לוין התפטר מתפקיד יו"ר הכנסת
נתניהו עם יריב לוין, צילום: יונתן סינדל פלאש 90

יו"ר הכנסת יריב לוין התפטר הבוקר (ג') מתפקיד יו"ר הכנסת, כדי שיוכל להישבע לשר ביום חמישי הקרוב, ככל הנראה לתפקיד שר המשפטים. הקרב על התפקיד שלו נפתח רשמית ויש לא מעט בכירים בליכוד שמעוניינים בתפקיד הנחשק. 

בין הטוענים לכתר ניתן למצוא את חברי הכנסת: דודי אמסלם, דני דנון, אופיר אקוניס ויואב קיש. בנוסף, ישנו תרחיש כי מי שימונה לתפקיד יהיה דווקא אמיר אוחנה שמיועד כרגע לתפקיד שר החוץ. ביממה הקרובה נתניהו יתחיל להיפגש עם חברי הליכוד ולהודיע להם מה התפקיד שיקבלו. 

כאש/ר נכנס לתפקיד לפני כשבועיים אמר לוין: "אני תקווה כי הכנסת ה-25 תהא כנסת אשר תמלא את ימיה וכי תקום בישראל בקרוב ממשלה יציבה. נידרש לעשות מאמץ משותף על מנת לחזק את מעמדה של הכנסת כרשות המחוקקת, מעמד אשר נפגע מאוד בתקופה האחרונה. נידרש להבטיח כי המנדט שניתן לנו על ידי הציבור אכן ימומש, וכי תתקיים משילות שהיא ביטוי חשוב והכרחי של השיטה הדמוקרטית. זכינו כי מתאפשר לנו לכהן בכנסת כנציגי העם כולו. פעולתנו כאן מתבצעת גם בזכות עבודתם המסורה של כלל עובדי הכנסת, אשר תודתנו נתונה להם".