פסקת ההתגברות תיכנס להסכמים: בליכוד הכריעו אבל עדיין משאירים ערפל

על פי הדיווח, הלחץ של יהדות התורה עבד ובליכוד הכריעו כי יתמכו בפסקת ההתגברות. עם זאת בליכוד משאירים ערפל בנוגע לרוב בהם הם יוכלו לעבור |היום יחוקק חוק הפיצו

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/12/22 09:21 כד בכסלו התשפג

פסקת ההתגברות תיכנס להסכמים: בליכוד הכריעו אבל עדיין משאירים ערפל
נתניהו בכנסת , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שלושה ימים לסיום המנדט: ביום רביעי הקרוב תפוג הארכה שהעניק הנשיא לנתניהו ובליכוד מקווים להכריז עד אז "עלה בידי" ולהרכיב ממשלה. אחד המוקשים שעוד נותרו לליכוד, הוא חקיקת פסקת ההתגברות אותה דורשים ביהדות התורה ובציונות הדתית. היום (א') מדווח זאב קם כי בליכוד הכריעו בעד חקיקת פסקת התגברות אך בתנאי שלא יוכרע בשלב זה מספר חברי הכנסת שיידרשו לפסקה.

חבר הכנסת משה גפני מיהדות התורה, דיבר לפני כשבועיים באירוע ההודיה של יהדות התורה לסיכום מערכת הבחירות והתבטא בנוגע לדרישה לחקיקת פסקת ההתגברות ואמר: "הבטחנו במערכת הבחירות ואנחנו עומדים על זה גם כעת בשיחות המו"מ עם הליכוד", אמר גפני, "כל הגזירות של הצמד ליברמן ובנט יבוטלו לאלתר. שכר המורים/המורות והגננות יושוו לזה של החינוך הממלכתי ובלי פסקת ההתגברות לא תקום ממשלה. לא מעניין אותי יותר מה יכתבו עלינו בתקשורת".

דרעי לוין ונתניהו במליאת הכנסת

דרעי לוין ונתניהו במליאת הכנסת, אין הרבה זמן |  צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המסר של ארגוני הימין לנתניהו: "זה תנאי בסיסי"

לחץ נוסף שהופעל במהלך המשא ומתן הקואליציוני על נתניהו הגיע מצד ראשי ארגוני המחנה הלאומי שדורשים מראש הממשלה הנכנס: "קודם כל יש להעביר את פסקת ההתגברות". במכתב ששלחו ראשי ארגוני המחנה הלאומי, בהובלת תנועת אם תרצו, נטען כי "ללא התגברות אין משילות". על המכתב חתומים ראשי הארגונים: אם תרצו, רגבים, לביא, פורום נכי צה"ל לבטחון ישראל, החזית למען דרום ת"א, הפורום המשפטי למען א"י, בידינו, ריבונות, תורת לחימה, התנועה למשילות ודמוקרטיה, מחאת הקו האדום ופורום בוחרים בחיים של המשפחות השכולות. 

היום ימשיך בליץ החקיקה

היוםיעלה להצבעה בקריאה שניה ושלישית חוק הפיצול הקובע כי על מנת להתפצל מסיעה בכנסת, יצטרכו להתפצל יחדיו לפחות שליש מהסיעה. במקביל יימשכו היום גם הדיונים בוועדות. הוועדה המיוחדת לדיון בהצעת החוק לתיקון פקודת המשטרה (סמכויות), תחדש היום את דיוניה בשעה: 09:00. גם הוועדה לדיון בהצעת החוק לתיקון חוק יסוד: הממשלה (שר נוסף במשרד וכשירותם של שרים) תחדש הבוקר את דיוניה על מנת להכין את הצעת החוק בקריאה שניה ושלישית.

משה גפני, ג

משה גפני, ג'קט חדש צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המכתב שנשלח לחברי הכנסת:

גם חנוכה מעכב את הקואליציה

נזכיר כי חברי הכנסת אישרו ביום חמישי באופן חריג את כינוס הוועדה היום (א') על מנת לקדם את חקיקת החוקים. על פי הנוהג בכנסת לא מכנסים וועדות ביום ראשון שנחשב ליום חופשי, יחד עם זאת לקואליציה הנכנסת לא נותרה ברירה ואין ברשותם זמן אחר לקדם את החוקים הללו. גם בשעה זו מתכנסת הוועדה והישיבה צפויה להימשך אל תוך הלילה.

אבל כאן לא נגמרות צרות הקואליציה הנכנסת, כשגם חג בחנוכה שיחול היום, יפגע בזמנים אותם יוכלו לנצל על מנת לקדם את החוקים. על פי הנהוג בכנסת, בחנוכה נסגרת המליאה בשעה 16:00 על מנת שחברי הכנסת יוכלו ללכת ולקיים את מצוות החג, עתה נותר לראות איך ינהגו בקואליציה במהלך החג.