"אם מחר יגאל עמיר יתמודד בבחירות - יבחרו בו"

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי ממפלגת ישראל ביתנו באמירה מעוררת מחלוקת לגביי רוצחו של יצחק רבין: "אם מחר יחליטו שיגאל עמיר לא רצח את רבין אלא שהוא גיבור ישראל ומגיע לו צל"ש, את רוצה שאני אקבל את זה?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/12/22 19:09 כג בכסלו התשפג

"אם מחר יגאל עמיר יתמודד בבחירות - יבחרו בו"
מלינובסקי נגד שקד, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

תוצאות הבחירות ממשיכות לעורר סערה: חברת הכנסת יוליה מלינובסקי ממפלגת ישראל ביתנו טענה כי במידה ויגאל עמיר היה מתמודד בבחירות, היו לא מציעים והוא היה מקבל מספר מנדטים. את הדברים אמרה באירוע שבתרבות בפתח תקווה לירון אברהם.

"מחר יחליטו שיגאל עמיר לא רצח את רבין אלא שהוא גיבור ישראל ומגיע לו צל"ש, את רוצה שאני אקבל את זה?"

"כל הטרלול שכרגע אנחנו רואים, זה אך ורק בגלל בן אדם אחד שהוא נאשם בפלילים והוא כרגע צריך להתמקד בלהוציא את עצמו מהפלונטר ומהבעיה הזאת", פתחה מלינובסקי בהתייחסותה לנתניהו.

אישה ששמעה את דברי הח"כית בקהל צעקה: "בחרו בו, בחרו בו", מלינובסקי השיבה: "תקשיבי טוב, אני חייבת לענות על זה כי אומרים לי 'בחרו בו'. מחר יגאל עמיר יתמודד בבחירות ויבחרו בו, ואני חייבת להגיד שכנראה זה מה שיקרה הוא גם יקבל מנדטים, או שמחר יחליטו שהוא לא רצח את רבין אלא שהוא גיבור ישראל ומגיע לו צל"ש, את רוצה שאני אקבל את זה? לא".

יגאל עמיר. מבקש להשתחרר לבר המצווה של הבן.

יגאל עמיר | צילום: פלאש 90

"לא משווה"

האישה שבקהל התפלאה ושאלה את מלינובסקי: "את משווה בין יגאל עמיר לבנימין נתניהו?", הח"כית הסתייגה: "אני לא משווה, אני רק משווה שהאמירה 'העם בחר' ו'בחרו בו' זה אמירה לא נכונה".