כהנא עקץ את בן גביר על הר הבית - כך הוא הגיב

לאחר שבן גביר התבטא בריאיון לגבי עליית יהודים להר הבית וסירב להגיד מפורשות כי יתיר ליהודים להתפלל בהר, עקץ אותו חבר הכנסת מתן כהנא: "מספר העולים להר כמעט הוכפל" - כך הגיב איתמר בן גביר

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/22 13:01 ג בכסלו התשפג

כהנא עקץ את בן גביר על הר הבית - כך הוא הגיב
מתן כהנא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עליית יהודים להר הבית: היום (א') התראיין חבר הכנסת והשר המיועד לביטחון לאומי, איתמר בן גביר לרשת ב. במהלך הריאיון נשאל בן גביר לגבי המדיניות שיכיל בנוגע לתפילת יהודים בהר הבית בשבתו כשר לביטחון לאומי ולא השיב מפורשות לשאלה.

בן גביר לא ענה מפורשות, כהנא עקץ

לאחר הריאיון תקף אותו בטוויטר חבר הכנסת מתן כהנא והמחנה הממלכתי: "אני מבין שמתפילת יהודים בהר הבית ירדת. בוא תתחיל מלפתוח את ההר ליהודים שעה נוספת בכל יום". כהנא הוסיף וכתב את הישגי הממשלה הקודמת: "או שאולי מסתבר שהממשלה היוצאת דווקא פעלה באחריות, ובזכות זה מספר העולים להר בשנה האחרונה כמעט הוכפל". 

בן גביר

בן גביר צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בשנה האחרונה: שיא חסר תקדים בעליית יהודים להר הבית

בהמשך הפוסט הוסיף כהנא גם נתוני עליית היהודים להר הבית שאכן בשנה האחרונה כמעט והוכפלו ועמדו על כ-48 אלף אנשים לעומת כ- 25 אלף בשנה שקדמה. הנתון מהשנה האחרונה באמת חריג גם על פני כל השנים שקדמו כשבשנת השיא על השנה מספר היהודים חצה רק במעט את רף 29 אלף העולים להרץ.

בן גביר לא נשאר חייב וענה לשר לשעבר מתן כהנא: "רק לפני חודש קיצצתם שעה מזמני היהודים בהר הבית "באחראיות". שמח שלמרות השנה הקשה ביותר שהבאתם להר הבית, עם ישראל חוזר למקום".

גם במינהלת הר הבית הגיבו לסערה וכתבו: "ח"כ בן גביר מייצג רבבות יהודים שעולים להר הבית להתייחד, להתפלל ולהתחבר למקום הקדוש ביותר לעם היהודי. יחד עם הברכות על הקידום התודעתי הגדול שזכה לקיים בעליותיו אל ההר עוד בהיותו באופוזיציה, יש לשבח אותו על הצהרותיו שימשיך לעלות ולקדם את הר הבית לייעודו היהודי".