מתח שיא: התוכנית של חברי הליכוד במידה ונתניהו יצניח מועמד

בליכוד נערכים לחלוקת התיקים והיום צפוי נתניהו להודיע על המועמד שלו ליושב ראש הכנסת. המועמדים המרכזיים הם אמסלם ואוחנה במידה ולא ימונה לשר החוץ. במידה ונתניהו יחליט להביא מועמד מבחוץ, ידרשו חברי כנסת בליכוד הצבעה חשאית

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/12/22 07:46 יז בכסלו התשפג

מתח שיא: התוכנית של חברי הליכוד במידה ונתניהו יצניח מועמד
נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רגע האמת בליכוד: על רקע הארכה שקיבל נתניהו מהנשיא ותשעה ימים לפני ביפוג המנדט, נחוש נתניהו להקים את הממשלה בהקדם. לאחר שעם השותפות הקואליציוניות, סוכמו רוב הפרטים, מתפנה נתניהו לאתגר האחרון ולא פשוט בכלל, מינוי השרים וחלוקת התפקידים בתוך הליכוד. היום(א') צפוי נתניהו להודיע על המועמד שלו לתפקיד יושב ראש הכנסת.

בליכוד עלולים לדרוש הצבעה חשאית ולהביך את נתניהו

בין המועמדים הבכירים לתפקיד בתוך הליכוד נמצאים: דודי אמסלם, שייתכן וימונה לשר המשפטים, אך נראה שלתפקיד ימונה מקורבו של נתניהו יריב לוין, במקרה כזה אמסלם רואה בעצמו המועמד המוביל לתפקיד יושב ראש הכנסת. מועמד מוביל נוסף, הוא אמיר אוחנה שמועמד במקביל גם לתפקיד שר החוץ. במידה ואוחה הלא ימונה לתפקיד השר, הוא עשוי למצוא את עצמו כיושב ראש הכנסת. שלושה מועמדים נוספים ששמם הוזכר כמועמדים הם: אופיר אקוניס, יואב קיש ודני דנון, שהצהיר מפורשות על רצונו בתפקיד.

בתוך כך, נתניהו ששומר כרגע את הקלפים קרוב מאוד לחזה, עדיין לא חשף אם ימנה בסופו של דבר את מקורבו, רון דרמר לתפקיד בממשלה, מה שעשוי לטרוף את הקלפים. בנוסף, עלתה האפשרות כי נתניהו ימנה ליושב ראש הכנסת מועמד אחר מטעמו, במצב כזה מזהירים חברי כנסת במפלגה, הם ידרשו בחירות חשאיות לתפקיד היו"ר, מה שעלול להביך את נתניהו ואף אולי יוביל להפסד שלו על המועמד.

ביטן עם נתניהו

ביטן עם נתניהו צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

נתניהו מנסה לפרק מוקשים בתוך הליכוד

במקביל, נתניהו פועל גם בנושא שאר התפקידים של הליכוד ואמש (ש') דווח כי הודיע לחברת הכנסת גלית דיסטל כי לא תמונה לשרה בממשלה הקרובה, מה שהפתיעה קבים בעקבות נאמנותה המוחלטת וקרבתה לנתניהו. גם עםדוד ביטן נפגש נתניהו במטרה להפשיר את היחסים בינהם. ביטן כזכור, חבר לדודי אמסלם וישראל כ"ץ שיחד מהווים מאין סיעה בתוך הליכוד במטרה למקסם את כוחם במהלך חלוקת התפקידים במפלגה.

בפגישתם, החליטו השניים לפתוח דף חדש וביטן אף ביקש לעצמו את תפקיד יושב ראש וועדת הכלכלה, תפקיד שנתניהו אכן שוקל לתת לו, כך דווח ב"כאן 11". במקביל שוקל נתניהו למנות את ביטן ליושב ראש הקואליציה, תפקיד אותו מילה בעבר בהצלחה.

גלית דיסטל אטבריאן

גלית דיסטל אטבריאן צילום: Yonatan Sindel/Flash90