סוער בישיבת הליכוד העוסקת במינוי יו"ר קק"ל: "אתה מסיעת יריב"

בדיון שנערך במפלגת הליכוד סביב מינוי יושב ראש קק"ל, התעמתו שני מחנאות פנימיים בתוך המפלגה כאשר דוד ביטן הטיח בחבר הכנסת מיקי זוהר כי הוא שייך למחנה יריב לוין

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/22 11:15 יג בכסלו התשפג

סוער בישיבת הליכוד העוסקת במינוי יו"ר קק"ל: "אתה מסיעת יריב"
חיים כץ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סוער בליכוד: לא רק נושא התפקידים שיקבלו חברי הליכוד בממשלה הבאה מעסיקה את חברי הכנסת של המפלגה. אמש (ג') חשפו "כאן חדשות" הקלטות מדיון של הליכוד בנושא מינוי יושב ראש קק"ל בו התעמתו חברי הכנסת משני מחנאות בליכוד. על פי הדיווח של העיתונאי מיכאל שמש, הטונים בדיון עלו ואף נשמעו קללות קשות בין הצדדים.

מאבק דו ראשי בליכוד: "יריב דואג לך"

בדיון השתתפו חברי הכנסת דני דנון, מיקי זוהר, דוד ביטן וחיים כץ. "יריב דואג לך, אתה מסיעת יריב (לוין), שלא תספרו לנו פה סיפורים". הטיח ביטן בחיים כץ ומיקי זוהר לאחר שהאחרון אמר לו כי הוא שייך ל"סיעת ישראל כ"ץ". בהמשך אמר ביטן: "אל תבלבל במוח, אני לא הולך לקבל תפקיד". חברי הכנסת לא רצו את התפקיד לעצמם אך המאבק הוא על ההשפעה בתוך הליכוד.

בסופו של דבר הוכרע כי מי שתתמנה ליו"ר קק"ל היא יפעת עובדיה לוסקי, אך לחיים כץ הובטח שבמידה והוא ירצה בעתיד להתמנות בעצמו לתפקיד, הדבר יתאפשר לו. 

מיקי זוהר

מיקי זוהר צילום: Hadas Parush/Flash90

קללות גם בדיון שיפוטי של הליכוד

אמש פרסם שמש על עוד תקרית בה מעורב חבר הכנסת חיים כץ, כשבדיון רשמי של הליכוד בבית הדין של התנועה הטיח כץ קללות ומילים גסות בראש בין הדין של הליכוד מיכאל קליינר. הדברים הגיעו לארח שכץ טען כי קליינר "מורח את הדיון", גם עורכת הדין ששהתה במקום חטפה מכץ. כץ זעם על כך שחברי הכנסת דני דנון ודוד ביטן מנסים להפקיע את זכויותיו על תפקיד יושב ראש קק"ל.

ח"כ דוד ביטן. יואשם בשוחד

ח"כ דוד ביטן. יואשם בשוחד צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בחדשות הערב בכאן 11 פורסם אתמול על חילופי קללות ואמירות גסות שהתרחשו בבית הדין של הליכוד בזמן דיון על מינוי יו"ר קק"ל. השר המיועד חיים כץ כעס על שלטענתו ראש בית הדין, מיכאל קליינר, ״מורח את הדיון״, והטיח לעברו קללות ואמירות גסות. גם עורכת דין שנכחה בדיון ספגה חלק מן הקללות.

על פי הדיווח, לא היה מדובר בשיחה פרטית גסה, אלא בדיון רשמי בפורום שיפוטי של המפלגה. כץ זעם על כך שחברי הכנסת דני דנון ודוד ביטן מנסים להפקיע את זכויותיו על תפקיד יושב ראש קק״ל. בסופו של הדיון נקבע שאם ירצה כץ, הוא יוכל לקבל את התפקיד בהמשך.

הקלטת דוד ביטן מיקי זוהר חיים כץ ודני דנון בויכוח שהתנהל אתמול. 

זוהר האשים את ביטן שהוא חלק מסיעת ישראל כ״ץ ואמר לו ״ישראל כ״ץ דואג לך״ ביטן השיב בזעם ״אתה מסיעת יריב (לוין), יריב דואג לך״ 

ח״כ ביטן אמר לחיים לכץ ומיקי זוהר שהם ״מסיעת יריב לוין, ״אל תספרו לנו פה סיפורים״ 
ביטן אמר לזוהר ״אל תבלבל במוח אני לא הולך לקבל תפקיד״

ביטן הסביר למה הוא נאבק על תפקיד יו״ר קקל יחד עם דנון ורמז לכך שהם מעוניים להחזיק בתפקיד.