איזנקוט תוקף את נתניהו: "עשה וידוא הריגה לממלכתיות הישראלית"

הרמטכ"ל לשעבר וחבר המחנה הממלכתי קרא לצאת לגל מחאה נגד יו"ר הליכוד ושותפיו הפוליטיים: "הדרך להתמודד עם זה היא להוציא מיליון איש לרחובות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/12/22 09:14 ז בכסלו התשפג

איזנקוט תוקף את נתניהו: "עשה וידוא הריגה לממלכתיות הישראלית"
איזנקוט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שלושה שבועות שבוע חלפו מאז הבחירות הכלליות לכנסת ה-25, וההסכמים להקמת ממשלה, בין יו"ר הליכוד, בנימין נתניהו לבין שותפיו הפוליטיים, סמוטריץ' ובן גביר טרם נחתמו אך הם מתקדמים. בראיון לידיעות אחרונות, הרמטכ"ל לשעבר וחבר הכנסת מהמחנה הממלכתי, גדי איזנקוט תקף את נתניהו ושותפיו הפוליטיים וקרא לצאת לגל מחאה נגדם.

נתניהו וסמוטריץ

נתניהו וסמוטריץ' הלילה צילום: ללא

"אם נתניהו יפגע באינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל, אם יפגע בדמוקרטיה הישראלית, בחינוך הממלכתי, ובצה"ל כצבא העם - הדרך להתמודד עם זה היא להוציא מיליון איש לרחובות", אמר איזנקוט.

על בן גביר: מחליש את הצבא בראיה ארוכת טווח בשביל רווח ציבורי קצר מועד

במהלך הראיון, התייחס איזנקוט לסערת התקרית בחברון, ותקף את יו"ר עוצמה יהודית. "אני מגנה את הניצול הציני של בן גביר ודומיו. אסור ליצור מצב שחיילים לא ירצו לשרת בקרב בגלל האופן בו מוצג היחס לחיילים על ידי גורמים בעלי אג'נדה. מי שמכניס את צה"ל לשיח הפוליטי מחליש את הצבא בראיה ארוכת טווח בשביל רווח ציבורי קצר מועד. היום כאזרח אני יכול לומר מה שלא יכולתי לומר כלובש מדים - אסור שהעמדה הפחדנית של רוב מנהיגי המדינה בפרשת אזריה תחזור על עצמה. תנו גיבוי לצה"ל".

עוד הוסיף ואמר כי  "אלאור אזריה עשה וידוא הריגה במחבל שכבר היה גוסס לגמרי עם 6-7 כדורים. ובא אחריו נתניהו, ואני לא רוצה להגיד, כי זה בוטה מידי, שהוא עשה וידוא הריגה לממלכתיות הישראלית – אבל הוא פגע בה פגיעה אנושה. ולא ברגע אחד".

הליכוד: זה ניסיון ברור ומביש להסתה

בעקבות הראיון, חברי הכנסת מהליכוד יצאו במתקפה נגד איזנקוט. ממלא מקום ראש מחש לשעבר, חבר הכנסת משה סעדה כתב: "אתמול גנרל אחד אמר שהעם בחר והעם טעה, והיום גנרל אחר מאיים להוציא מליון לרחובות ומסרב לקבל את הכרעת הרוב. גנרלים יקרים, מוזמנים אלי ללשכה לשיעור באזרחות ודמוקרטיה. קפה שחור עלי"

חבר הכנסת מהליכוד, מיקי זוהר תקף את איזנקוט ואף טען כי מדובר ב"הסתה". "איזנקוט קורא להוציא לרחובות מיליון אנשים. מה זה אם לא הסתה? היו בחירות, מחנה הימין ניצח באופן ברור ועדיין ישנם יריבים פוליטיים שמסרבים לקבל את התוצאה. בסופו של יום, מסתבר שהימין הרבה יותר דמוקרטי מהשמאל שעסוק כל היום בהטפות מוסר. האמירה של אייזנקוט לא נועדה כדי לשמש כקריאה לגיטימית להפגנה אלא שזה ניסיון ברור ומביש להסתה".