איזנקוט על המשרד החדש של בן גביר: "בדיחה עצובה"

הרמטכ"ל לשעבר וחבר המחנה הממלכתי לא מרוצה מההסכם שנחתם בין הליכוד לבין עוצמה יהודית, ואומר כי התפקיד החדש של בן גביר הוא "חלק ממשחקי המשא ומתן בו ממציאים תארים לצורך פוליטי ללא קשר למציאות ולצרכי המדינה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 25/11/22 08:50 א בכסלו התשפג

איזנקוט על המשרד החדש של בן גביר: "בדיחה עצובה"
איזנקוט, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

במהלך הלילה הגיעו הליכוד ועוצמה יהודית לסיכום נספח תפקידים בממשלה הבאה. לפי הסיכום עם הליכוד, עוצמה יהודית תקבל את המשרד לביטחון פנים עם סמכויות נרחבות. המשרד ייקרא "המשרד לביטחון לאומי", ומי שיעמוד בראשו יהיה חבר הכנסת איתמר בן גביר שיכהן גם כשר בקבינט וחבר ועדות השרים השונות. הרמטכ"ל לשעבר, חבר הכנסת גדי איזנקוט, זעם הבוקר (ו') על "הקמת תפקיד השר לביטחון לאומי" ומסירתו לעוצמה יהודית.

"בדיחה עצובה על חשבון אזרחי ישראל כחלק ממשחקי המשא ומתן"

איזנקוט אמר הבוקר: "התבשרנו הבוקר שחבר הכנסת איתמר בן גביר ימונה לשר לביטחון לאומי. זוהי בדיחה עצובה על חשבון אזרחי ישראל, כחלק ממשחקי המשא ומתן בו ממציאים תארים לצורך פוליטי ללא קשר למציאות ולצרכי המדינה".

לדבריו ביטחון לאומי זה תחום הרבה יותר רחב מביטחון פנים והוא כולל חוסן חברתי, עוצמה כלכלית, ביטחונית, חינוך, בריאות, ערכים, יחסים בין לאומים ועוד. "במדינה מתוקנת השר לביטחון לאומי זה ראש הממשלה יחד עם הקבינט. מה יהיה כעת? המטה לביטחון לאומי יהפוך לחלק מהמשרד הזה? התנהלות לא רצינית. ביטחון לאומי הוא מצב אסטרטגי המבטיח את היכולת הלאומית להתמודד ביעילות עם איומים על קיומה או על האינטרסים הלאומים של המדינה לא מושג שזורקים לאוויר בשביל לרצות פוליטיקאים".

המשרד לביטחון פנים עם סמכויות נרחבות

כאמור, לפי הסיכום עם הליכוד, עוצמה יהודית תקבל את המשרד לביטחון פנים עם סמכויות נרחבות ובין היתר המשטרה הירוקה, הסיירת הירוקה, הרשות לאכיפה במקרקעין ומג"ב איו"ש. עוד סוכם כי לטובת חיזוק המשילות, הסדר הציבורי, הביטחון האישי, המלחמה בארגוני הפשע והפרוטקשן, יוקם משמר לאומי רחב היקף, ויורחב מערך התקינה של המילואים במג"ב לתפקוד מלא.

בנוסף על פי ההסכם, עוצמה יהודית קיבלה את המשרד לפיתוח הנגב והגליל, ואת המשרד למורשת, שיעסוק בכל אתרי המורשת והעתיקות בישראל כולל יהודה ושומרון. עוד תקבל עוצמה יהודית את ראשות ועדת ביטחון הפנים, ראשות ועדת קרן לאזרחי ישראל ברוטציה, וסגן שר במשרד הכלכלה.

איזנקוט בחוג בית לפני הבחירות: "פיניתי את חומש בין 28 פעמים ל-62 פעמים"