המו"מ תקוע וביהדות התורה תוקפים את הליכוד: "שיסתדרו איתם לבד"

המשא ומתן הקואליציוני ממשיך לקרטע והמכשול הנוסף של הליכוד נמצא מול יהדות התורה, שם לא מרוצים מסדרי העדיפויות של מפלגת השלטון העתידית: "חושבים שיקנו אותנו בפירורים, זה לא יקרה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/11/22 23:10 ו בכסלו התשפג

המו"מ תקוע וביהדות התורה תוקפים את הליכוד: "שיסתדרו איתם לבד"
משה גפני ויצחק גולדקנופף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הבוקר נרשמה התקדמות במשא ומתן הקואליציוני, כאשר ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' נפגשו בשלישי בלילה. על פי הפרסום של עמית סגל הליכוד והציונות הדתית סיכמו למעשה את חלוקת התיקים, בליכוד ניסו לאורך כל שעות היום להפעיל לחץ על יהדות התורה לוותר על הוועדה לשירותי דת אחרי שכבר הבטיחו אותה לסמוטריץ'. אלא שבמפלגה הודיעו לליכוד שאין על מה לדבר.

במפלגה תקפו בצורה קשה את התנהלות הליכוד בשיחות. נכון לערב זה הסכמים נחתמו רק עם הציונות הדתית ונעם. גורמים במפלגה מסרו לחדשות 12: "נראה שסדר העדיפויות של הליכוד הוא קודם הציונות הדתית, אחרי זה ש"ס ורק אחר כך יהדות התורה. שיסתדרו איתם לבד. לקחו לנו סמכויות בנושאי דת, רוקנו את המשרד לענייני ירושלים, חושבים שיקנו אותנו בפירורים, זה לא יקרה".

חלוקת התיקים בציונות הדתית

  • בצלאל סמוטריץ׳ יכהן כשר האוצר עד 2025 ואז ימונה לשר הפנים וההתיישבות. 
  • אופיר סופר, יכהן ככל הנראה כשר הקליטה עד 2025 ואז יהפוך לשר התחבורה או החינוך, לבחירת הליכוד. 
  • אורית סטרוק תכהן עד 2025 כשרת ההתיישבות ואז תשמש כשרת הקליטה.
  • שמחה רוטמן צפוי לכהן כיו"ר ועדת חוקה.

לאחר הפרסומים בנושא, בהודעה משותפת של הליכוד והציונות הדתית, נמסר כי "הפרסומים על התיקים והתפקידים אינם מדוייקים ואנו מציעים להמתין לפרסום מסודר לאחר החתימה על ההסכם".

בתוך כך, בליכוד מעריכים כי לא יו"ר הליכוד לא יצליח להרכיב ממשלה עד תום מועד המנדט ונערכים לבקשת הארכה מהנשיא הרצוג, זאת על רקע הקשיים במשא ומתן עם השותפות העתידיות לקואליציה.