פרסום ראשון ההתעקשות של יהדות התורה שיכולה לעכב את השבעת ממשלת נתניהו

כאב ראש לנתניהו: בזמן שיתר המפלגות רושמות הישגים במשא ומתן עם ראש הממשלה המיועד נתניהו, ביהדות התורה נרשמת התקדמות קלה בלבד ומאיימים על יו"ר הליכוד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 30/11/22 14:34 ו בכסלו התשפג

ההתעקשות של יהדות התורה שיכולה לעכב את השבעת ממשלת נתניהו
גפני וגולדקנופף, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

איתמר בן גביר ואבי מעוז כבר חתמו על נספח תפקידים עם ראש הממשלה המיועד נתניהו וגם סמוטריץ' ודרעי על סף חתימה, אבל מי שנשארו הרחק מאחור במשא ומתן הקואליציוני הם חברי מפלגת יהדות התורה, שם נרשמה היום התקדמות קטנה בלבד. 

לחדשות כיפה נודע על כאב ראש חדש לנתניהו, ביהדות התורה לא מסכימים כרגע לחתום על נספח התפקידים (שמהווה חלק חשוב בהסכים הקואליציוניים) כמו יתר המפלגות אלא רק על הסכם קואליציוני מלא. גורם במפלגה מסר לחדשות כיפה: "אנחנו לא מחפשים גובים אלא נאבקים על הדברים האידיאולוגיים שלנו". נזכיר כי נתניהו מעוניין לסיים עם חלוקת התפקידים על מנת למנות יו"ר כנסת ולחוקק את חוק דרעי, שני דברים שעליו להספיק קודם השבעת הממשלה.

בן גביר רוקן את המשרדים - כך הגיבו ביהדות התורה

אחד הסיבות לכעס של יהדות התורה על נתניהו הם ההסכמים בין נתניהו לבן גביר, עיון בסעיפי ההסכם מלמד כי בעוצמה יהודית מרוקנים שניים מהמשרדים אותם ביקשו במפלגת יהדות התורה, במשרד לשוויון חברתי, גם אגף הצעירים וגם אגף אזרחים יועברו למשרד לפיתוח הנגב והגליל בראשות יצחק וסרלאוף, ובמשרד ירושלים יילקחו מספר משמעותי של תקנים לטובת משרד המורשת בראשות הרב עמיחי אליהו.