הקרב בין הציונות הדתית לליכוד עשוי להשאיר את מיקי לוי על הכיסא

הוועדה המסדרת אמורה היתה להתכנס מחר כדי למנות את הסגנים ליו"ר הכנסת, אולם עדיין אין הסכמות בין הליכוד לציונות הדתית על מינויו הזמני של אחמד טיבי | ייתכן כי ההצבעה תידחה והמינוי יחכה

אלעד הומינר עמיאל ירחי עמיאל ירחי ואלעד הומינר, חדשות כיפה 20/11/22 21:32 כו בחשון התשפג

הקרב בין הציונות הדתית לליכוד עשוי להשאיר את מיקי לוי על הכיסא
מיקי לוי, צילום: Flash90

הדיל למינוי סגן יו"ר כנסת. הוועדה המסדרת שקובעת את הרכב הוועדות וסגני יו"ר הכנסת הזמניים, התכנסה בשבוע שעבר ושם אחד שמתקרב לתפקיד סגן יו"ר הכנסת עורר זעם באופוזיציה - חבר הכנסת מתע"ל, אחמד טיבי. כזכור, לחדשות כיפה נודע כי בציונות הדתית לא אהבו את הרעיון שטיבי ימונה לתפקיד, גם אם מדובר ביו"ר זמני. 

מחר אמורה היתה להתכנס הוועדה המסדרת כדי למנות את הסגנים ליו"ר הכנסת, אולם עדיין אין הסכמות בין הליכוד לציונות הדתית על מינוי טיבי, ונראה כי ההצבעה תידחה והמינוי יחכה. 

בגלל המחלוקת על מינוי סגני יו"ר כנסת, רק מיקי לוי יכול לנהל את הדיון, אם תאורטית יהיה השבוע דיון של 10 שעות - רק מיקי לוי יוכל לשבת על כיסא היו"ר. בנוסף לכך, בגלל שלא מונו סגנים ליו"ר, אם מיקי לוי חולה או נעדר מסיבה אחרת - אי אפשר לפתוח את המליאה.

"לפנק את אחמד טיבי"

על פי טבלת חלוקת התפקידים המסתמנת טיבי, כאמור, צפוי להיות סגן יו"ר כנסת זמני, בעוד במפלגת יש עתיד אין אף חבר כנסת שזכה לכבוד. בגוש לפיד טענו בשבוע שעבר לדיל בין טיבי לראש הממשלה הנכנס בנימין נתניהו, שאיפשר את מינויו של חבר הכנסת מתע"ל לתפקיד. טיבי הכחיש. 

יו"ר סיעת יש עתיד, בועז טופורבסקי, אמר על הדיל: "למרות שהוא מכנה אותו כתומך טרור ומפגע בישראל, החליט הבוקר יואב קיש (אותו שליח של ביבי לשיחות עם עבאס) לפנק את אחמד טיבי ולצ'פר אותו בתפקיד סגן יו״ר כנסת ישראל. מעניין מה עוד הבטיח ביבי לטיבי".

"לפיד הוכיח שאין לו יכולת להוביל לא אופוזיציה ולא קואליציה"

גורם במחנה הממלכתי הגיב לדבריו של חבר הכנסת טופוברסקי ולמה שהוא מכנה, "התדרוכים השקריים של יש עתיד". לפי אותו גורם, "לפיד הוכיח שאין לו יכולת להוביל לא אופוזיציה ולא קואליציה- עדיין לא שמענו אותו לוקח אחריות על המחדלים שלו. הוא ואנשיו עושים מה שהם הכי טובים בו - מטנפים על אחרים. נמשיך לפעול ולעשות מה שטוב למדינה באופן ענייני ולא באופן שמשרת את הצרכים של לפיד, שראינו כבר לאן הם מובילים".

צעקות ועימותים בוועדה המסדרת בשבוע שעבר: