התקדמות במשא ומתן לאחר פגישה לילית בין נתניהו וסמוטריץ'

נתניהו וסמוטריץ' נפגשו הלילה עם צוותי המשא ומתן במטרה להגיע לסיכומים. הרוחות מהפגישה אמנם טובות וחלה התקדמות בין הצדדים אך עדיין לא התבשרנו על פריצת דרך | היום יפגשו הצוותים שוב

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/11/22 07:40 ד בכסלו התשפג

התקדמות במשא ומתן לאחר פגישה לילית בין נתניהו וסמוטריץ'
נתניהו וסמוטריץ' הלילה, צילום: ללא

המשא ומתן הקואליציוני: המשא ומתן הקואליציוני נמשך ונראה כי המכשול העיקרי בהקמת הממשלה הוא המשא ומתן בין הליכוד והציונות הדתית שאינה מתפשרת על דרישותיה המוקדמות. הלילה (א'-ב') נערכה עוד פגישה בין נתניהו וסמוטריץ' במטרה לקדם את המשא ומתן עוד ולהקים ממשלה כמה שיותר מהר.

פגישה "באווירה טובה", היום תתקיים עוד פגישה

לאחר שלוש שעות סיימו הצוותים את הפגישה אותה הגדירו "באווירה טובה" ונאמר כי חלה התקדמות בכלל הנושאים אך לא פורטה בהודעת המפלגות אילו נושאים בדיוק ומה היא ליבת המחלוקת כרגע בין המפלגות. היום (ב') יפגשו שוב נתניהו וסמוטריץ' במטרה להאיץ את המשא ומתן.

בהודעת המפלגות נכתב: "לאחר כשלוש שעות הסתיימה פגישת ראש הממשלה המיועד נתניהו וח"כ בצלאל סמוטריץ' עם צוותי המשא ומתן של מפלגת הליכוד והציונות הדתית. הפגישה התקיימה באווירה טובה וחלה התקדמות בכלל הנושאים. הצדדים ישובו ויפגשו מחר במטרה להקים ממשלת ימין בהקדם האפשרי".

נחתם הסכם עם נעם

כזכור, אמש נחתם ההסכם בין מפלגות הליכוד ונעם. במסגרת ההסכמים בין המפלגות קיבלו בנעם שלוש מהדרישות אותן דרשו בעניינים הקשורים בזהות יהודית, בנוסף ימונה מעוז לסגן שר במשרד ראש הממשלה אליו יוכפפו מספר נושאים בתחום. שלושת הדרישות שנעם קיבלה הן:

  1. תוקם רשות לזהות לאומית-יהודית במשרד ראש הממשלה.
  2. מעוז ימונה לסגן שר במשרד ראש הממשלה.
  3. מעוז יהיה אחראי גם על הארגון ׳נתיב׳ ועל יחידות נוספות.

נזכיר כי בשבוע שעבר רשימת הציונות הדתית התפצלה באופן רשמי בדיון בוועדה המסדרת בכנסת, לשלוש סיעות, כאשר נעם בראשות אבי מעוז עם מנדט אחד. ביום שני שעבר פרסמנו את הדרישות שהציג מעוז בשיחות המשא ומתן לצורך הצטרפות לממשלה בראשות בנימין נתניהו. אחת מהתנאים היה כי בטפסים ממשלתיים לא יתאפשר לכתוב הורה 1 והורה 2 אלא רק אבא אימא ואחר.

מעוז ונתניהו לאחר החתימה

מעוז ונתניהו לאחר החתימה צילום: דוברות

"לא לאפשר לשוחרי הרע לגזול מאיתנו את ההישגים שהגענו אליהם"

עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ארגון "משפחה חדשה", אמרה אמש (א') בתגובה לחתימה על ההסכם בין שתי המפלגות כי "היום נפתחו שערי הממשלה והקואליציה הבאה בפני אלו שמבקשים להחזיר את ישראל לימי הביניים ולהוציא את הנשים, לא רק מהחיים הציבוריים, אלא מהמרחב הציבורי כולו. עד כה חתרנו להביא למציאות שוויונית יותר, מהיום עלינו להיאבק שלא לאפשר לשוחרי הרע לגזול מאיתנו את ההישגים שהגענו אליהם. הציבור החופשי בישראל לא יוותר".