הקרב הבא? התפקיד שגם סמוטריץ' וגם גפני רוצים

המשא ומתן הקואליציוני הסבוך מתקדם לאיטו וככל שהזמן עובר, כך גדלות הדרישות. אחרי שהובהר כי תיק הדתות ילך לש"ס, בציונות הדתית מכוונים לתפקיד שדורשים גם ביהדות התורה

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/11/22 18:20 ג בכסלו התשפג

הקרב הבא? התפקיד שגם סמוטריץ' וגם גפני רוצים
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המגעים להקמת ממשלת ימין בראשות יו"ר הליכוד בנימין נתניהו הולכים ומסתבכים, למרות הרצון של נתניהו להקים ממשלה במהירות, הזמן עובר וההסכמות רחוקות. וכעת ישנו תפקיד נוסף ששתי מפלגות חושקות בו, הוועדה לשירותי דת ומיזמי תשתית לאומיים, תפקיד שגם הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' וסיעת דגל התורה בראשות משה גפני מעוניינות בו. 

זאת הסיבה שבציונות הדתית מעוניינים בתפקיד

הוויכוח למעשה החל עם ההעברה המסתמנת של המשרד לשירותי דת למפלגת ש"ס, בציונות הדתית אמנם הסכימו לוותר על התיק, אבל לא על שליטה מסוימת בשירותי הדת בישראל, ולצד דאגה לאינטרסים של הציבור הדתי לאומי גם לעמוד בראש הוועדה לשירותי דת שבכנסת האחרונה הייתה בשליטת חברת הכנסת יוליה מלינובסקי. 

גורמים פוליטיים אומרים לחדשות כיפה כי גם ביהדות התורה, או יותר נכון בסיעת דגל התורה מעוניינים בוועדה, אבל לא להשאיר אותה כוועדה עצמאית אלא להחזיר אותה להיות חלק מוועדת הפנים ולהציב בראשות וועדת הפנים איש מטעמם, כאשר אחד השמות שעולים הוא חבר הכנסת יעקב אשר. 

ביהדות התורה רוצים את הוועדה אבל במתכונת אחרת

על פי גורמים בקואליציה, ביהדות התורה רוצים לבטל את הוועדה בטענה שמדובר בוועדה מתריסה שהוקמה על ידי ממשלת השינוי רק על מנת להעביר את הרפורמות של השר כהנא, בנוסף גם ענייני התשתית שנמצאים תחת סמכות הוועדה יקרים לליבם של חברי הכנסת החרדים, בין היתר בשל חוקים בעלי השפעה דרמטית על התחבורה הציבורית בישראל כמו חוק המטרו. 

המשימה של נתניהו

מי שיצטרך למצוא את הפשרה הוא כמובן ראש הממשלה המיועד נתניהו שהיום נפגש עם מנהיגי יהדות התורה חברי הכנסת יצחק גולדקנופף ומשה גפני, בהמשך הערב ייפגש נתניהו גם עם סמוטריץ', אחרי שהשניים לא נפגשו מאז יום שלישי האחרון.