בכיר בעוצמה יהודית נגד סטרוק :”במקום להילחם על ההסדרה, היא נלחמת על קרדיטים”

חבר הכנסת יצחק וסרלאוף מתח ביקורת על חברת הכנסת מהציונות הדתית לאחר שטענה כי אי אפשר להסדיר את ההתיישבות הצעירה דרך משרד לפיתוח הנגב והגליל

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/22 19:24 ג בכסלו התשפג

בכיר בעוצמה יהודית נגד סטרוק :”במקום להילחם על ההסדרה, היא נלחמת על קרדיטים”
ח"כ סטרוק, צילום: Miriam Alster/FLASH90

בסוף השבוע האחרון, הגיעו הליכוד ועוצמה יהודית לסיכום נספח תפקידים בממשלה הבאה. על רקע הנספח להסכם הקואליציוני שנחתם בין שתי הסיעות, גורמים המעורים במשא ומתן בין הצדדים סיפרו לחדשות כיפה על הסיכומים בין הליכוד לעוצמה יהודית, בכל הנוגע להתיישבות הצעירה. בראיון לרשת ב', טענה חברת הכנסת אורית סטרוק כי אי אפשר להסדיר את ההתיישבות הצעירה דרך משרד לפיתוח הנגב והגליל. בעקבות דבריה, השר המיועד לפיתוח הנגב והגליל, חבר הכנסת יצחק וסרלאוף, תקף את סטרוק.

"מצער אותי מאוד שחברת הכנסת סטרוק לא התעמקה בפרטים. במקום שההסדרה תתבצע דרך משרדי הממשלה השונים כפי שהליכוד רצה, סיכמנו שהיא תבוצע דרך הרשות לתכנון ופיתוח ההתיישבות והכפר שתועבר למשרד הנגב והגליל", אמר וסרלאוף.

יצחק וסרלאןף

יצחק וסרלאןף צילום: דוברות

וסרלאוף: "לא ברור למה סטרוק חושבת אחרת"

עוד הוסיף ואמר כי "במקום להילחם על ההסדרה, סטרוק נלחמת על קרדיטים. בסוף המטרה של כולנו היא להסדיר את ההתיישבות הצעירה כמה שיותר מהר, ואני שמח שהגענו להסכמה בעניין עם הליכוד ומצפה מחברי הציונות הדתית להצטרף לממשלה ויחד נקים ממשלת ימין ונסדיר את ההתיישבות הצעירה. הצלחה שלנו, היא גם הצלחה של סטרוק, לא ברור למה היא חושבת אחרת".

כאמור, בראיון לרשת ב', אמרה סטרוק לגבי למתן הסמכויות להסדרת ההתיישבות הצעירה לבן גביר כי "חוששים שמה שהיה הוא שיהיה, לכן אנחנו רוצים את הסמכויות על המנהל האזרחי. אי אפשר להסדיר את ההתיישבות הצעירה דרך משרד הפיתוח לנגב והגליל".

עוד הוסיפה ואמרה כי "לצורך הסדרת ההתיישבות הצעירה דרושה הסדרת מעמד הקרקע דרך המינהל האזרחי, דרוש תכנון דרך מערכת חוקים אחרת מזו שבישראל הקטנה, וגם זה דרך המינהל האזרחי. יצטרך לעשות את זה שר עם כל הכלים שנמצאים במנהל האזרחי עם תוספת סמכויות, תקנים ותקציבים, וכל זה לא קורה"