התנאי של גפני לנתניהו והזעם ביהדות התורה: "מנסים לשחד ח״כים"

בשיאו של המשא ומתן הקואליציוני להקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו, בליכוד הסתכסכו עם מפלגת יהדות התורה, גפני הוציא הודעה זועמת ולא רק רשימת הדרישות מפרידה בין המפלגות

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 27/11/22 13:43 ג בכסלו התשפג

התנאי של גפני לנתניהו והזעם ביהדות התורה: "מנסים לשחד ח״כים"
גפני, צילום: אוליבר פיטוסי פלאש 90

למרות החתימה על הסכם קואליציוני ראשוני בין יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד נתניהו ויו"ר עוצמה יהודית חבר הכנסת איתמר בן גביר, מול מפלגת יהדות התורה הפערים עדיין גדולים וחתימה על הסכמים לא נראית באופק. ביהדות התורה מאשימים את נתניהו בניסיונות להפריד בין אנשי הרשימה.

יו"ר מפלגת דגל התורה חבר הכנסת משה גפני אומר היום (א') לנתניהו, "הפגישות הנפרדות ביהדות התורה לא מקובלות עלינו. כמו בפגישות צוותי המו"מ, אם נתניהו/הליכוד רוצים להיפגש - זה צריך להיות איתי ועם ידידי ח"כ גולדקנופף ביחד". זאת על רקע הפגישות של נתניהו היום עם כל ראשי סיעות הקואליציה. 

"זה לא מקובל עלינו"

גורם ביהדות התורה על הוסיף ואמר בשיחה עם חדשות כיפה מה עומד מאחורי ההודעה הזועמת של גפני: ״הליכוד מנסה לעשות הפרד ומשול ביהדות התורה, מציעים לגפני וגולדקנוף הצעות בלי תיאום ומנסים לשחד ח״כים, זה לא מקובל עלינו״. הגורם הסביר כי אמנם אין תרחיש בו דגל התורה תחתום על הסכם קואליציוני בלי אגודת ישראל, אך בליכוד מנסים להפעיל לחץ לחתימה מהירה באמצעות תפקידים מפתים. 

מתי תושבע הממשלה?

בנוסף, עוד מוקדם להכין את החליפות, ההערכה היא כי השבת הממשלה לא תקרה לפני אמצע שבוע הבא וייתכן כי תתעכב אפילו יותר, הסיבות הן חקיקה לטובת דרעי שיש להעביר והחלפת יו"ר כנסת, שני משימות שיש לבצע קודם השבעת הממשלה ועשויות לקחת לפחות שבוע ימים.