המפלגה החרדית דורשת את המשרד האחראי על היחידה למען הלהט"ב

השיחות להקמת הקואליציה בראשות נתניהו לא מתקדמות כמצופה, ובינתיים ביהדות התורה מבקשים את המשרד לשוויון חברתי, אשר מחזיק את היחידה לטיפוח הקהילה הלהט"בית. גורמים במשרד: חוששים להמשך קיום היחידה | זה הפתרון האפשרי

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/11/22 21:40 כח בחשון התשפג

המפלגה החרדית דורשת את המשרד האחראי על היחידה למען הלהט"ב
נציגי המפלגה ממליצים על נתניהו בבית הנשיא, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שבוע בדיוק חלף מאז הושבעו חברי הכנסת ה-25, והדיונים על הקמת הממשלה בראשותו של בנימין נתניהו עדיין לא מתקרבים לסיומם. למרות צהלות השמחה בגוש הימין על תוצאות מובהקות שמעניקות רוב לגוש בראשות נתניהו, נראה כי המפלגות עדיין לא הצליחו להגיע לעמק השווה בכל הנוגע לחלוקת התיקים ביניהן. 

גורמים במשרד חוששים לקיומה של אותה יחידה

לאחר שנרשמה אופטימיות מסוימת במשא ומתן מול נציגי ש"ס והציונות הדתית, הגיעה תורה של יהדות התורה לככב, שם נציגיה מבקשים את המשרד לשוויון חברתי דווקא. הסיבה לבקשת המשרד הלא נוצץ קשורה דווקא ליחידה מסוימת הקיימת בו, היחידה לפיתוח כלכלי-חברתי של המגזר החרדי, אותו הקים חבר הכנסת אורי מקלב, ששמו גם עלה בהקשר לתפקיד המיניסטריאלי.

אולם, המשרד שבראשו עומדת השרה מירב כהן מיש עתיד כולל גם את היחידה הממשלתית לטיפוח הקהילה הלהט"בית, עם תקציב של 30 מיליון שקלים. גורמים במשרד לשווין חברתי מסרו כי בהחלט קיים חשש להמשך קיומה של היחידה. על כן, אחד הפתרונות שנשקלים הוא הוצאת היחידה החרדית מהמשרד ולהשאיר את המשרד למישהו אחר.