צפו עוד לפני הקמת הממשלה: בן גביר ומעוז התפצלו מסמוטריץ'

למרות שהמשא ומתן הקואליציוני עדיין תקוע, מפלגות עוצמה יהודית בראשות חבר הכנסת בן גביר ומפלגת נעם בראשות חבר הכנסת מעוז התפצלו היום מסמוטריץ' באופן רשמי | חבר הליכוד קרא לעברם: "באמת די"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 20/11/22 13:46 כו בחשון התשפג

עוד לפני הקמת הממשלה: בן גביר ומעוז התפצלו מסמוטריץ'
סמוטריץ ובן גביר במליאה, צילום: מאיר אליפור

אחרי ההישג בבחירות לכנסת ה-25, חברי הכנסת הסרוגים לא בזבזו זמן ומיהרו להתפצל. מפלגת הציונות הדתית פוצלה היום באופן רשמי בדיון בוועדה המסדרת בכנסת ומסיעה אחת התפצלה לשלוש סיעות: הציונות הדתית בראשות חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' עם 7 מנדטים, עוצמה יהודית בראשות חבר הכנסת איתמר בן גביר עם 6 מנדטים ונעם בראשות חבר הכנסת אבי מעוז עם מנדט אחד. 

בתחילת הדיון בוועדה, אמר יו"ר מפלגת נעם ח"כ אבי מעוז כי "אנחנו נוהגים לקיים הסכמים, ולכן על פי ההסכם שנחתם, אני מבקש להתפלג מסיעת הציונות הדתית". במקביל חבר הכנסת חנוך מיליבצקי מהליכוד פנה לחבר הכנסת שמחה רוטמן ואמר: "די, באמת די, בוא נקים ממשלה".

חבר הכנסת יואב קיש שעומד בראש הוועדה הוסיף: "כל הצדדים צריכים להבין את רגע השעה ולקחת אולי צעד אחורה ולהתפשר ולהגיע להסכמות צריך לדעת מה מה המחירים אם אנחנו לא מתכנסים מהר להחלטות".

למרות הפיצול: המסר של בן גביר לנתניהו

למרות הפיצול, בן גביר העביר בסוף השבוע מסר לראש הממשלה המיועד נתניהו כי הבלוק בינו לבין סמוטריץ קיים והדרישה של סמוטריץ לתיק הביטחון היא דרישה לגיטימית, אך הוא קורא לכל הצדדים לשבת בחדר סגור עם כל הסיעות ולמצוא פתרון מהיר כדי להקים ממשלת ימין מלא מלא בהקדם.