מתן כהנא לצדם של סמוטריץ' והחרדים: "הפרדה מגדרית היא דרך חיים עבורם"

סערת ההפרדה המגדרית: שר הדתות לשעבר וחבר הכנסת מהמחנה הממלכתי תוקף את הגינוי של לפיד וקובע כי "מי שחפץ בהשתלבות חרדים בחברה הישראלית לא יכול לכפות את אורחות חייו על אחרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/22 09:33 כו בחשון התשפג

מתן כהנא לצדם של סמוטריץ' והחרדים: "הפרדה מגדרית היא דרך חיים עבורם"
מתן כהנא, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

אחרי פרסום הדרישה של הציונות הדתית ויהדות התורה לעגן בחוק את ההפרדה המגדרית, הרוחות סוערות. אמנם הדרישה היא רק לאירועים למגזרים הדתי והחרדי שמעוניינים בכך, אך ההשוואות וההתקפות לא איחרו להגיע. באופן מפתיע, מתן כהנא עומד לצידם של סמוטריץ' והחרדים.

כהנא: "לא לאפשר הפרדה זו פשוט כפייה"

"יש ציבורים שעבורם הפרדה מגדרית היא דרך חיים", כתב שר הדתות לשעבר. "לא לאפשר לציבורים האלה אירועים ציבוריים בהפרדה מגדרית זו פשוט כפייה. אף אזרח בישראל לא חייב להשתתף באירועים האלה או ללמוד במוסדות בהם נהוגה הפרדה כזו. מי שחפץ בהשתלבות חרדים בחברה הישראלית לא יכול לכפות את אורחות חייו על אחרים".

כהנא כתב את הדברים בתגובה למתקפה של לפיד, ראש הממשלה, שכתב: "בזמן שבאיראן נשים אמיצות נאבקות על זכויותיהן, בישראל סמוטריץ׳ והחרד״לים שלו מנסים לשלוח נשים אל מאחורי המחסומים ולהכניס לחוק הפרדה בין נשים לגברים. איפה הליכוד? למה הם שותקים? איראן זה לא כאן".

שיקלי: "זה לא מיועד לאיחוד של אתניקס, או להופעה של בונו"

גם עמיחי שיקלי, חבר הכנסת מהליכוד, תקף את הדברים של לפיד. "ציוץ ברמה של תלמיד כיתה ו'. הרעיון הוא להימנע ממצב בו זמר חרדי כמו מוטי שטיינמץ שמופיע בפני קהל דתי נדרש לבטל את הופעתו למרות רצונם לקיים הפרדה. זה לא מיועד לאיחוד של אתניקס, או להופעה של בונו. ואגב עד לרגע זה לא זכור לי שניצלת את מעמדך כדי לתת גיבוי אמיתי למחאה החשובה באירן".


(ראיון עם מתן כהנא בהשבעת הכנסת ביום שלישי האחרון)