מתן כהנא בפרגון נדיר לסמוטריץ׳: "טוב שאתה מתעקש לתת להם במה"

בעוד יו"ר הציונות הדתית מתעקש על תיקים בכירים לו ולמפלגתו בת ה-14 מנדטים, בין היתר על תיק הדתות, השר לשירותי דת לשעבר מפרגן בגדול: "רבנים דתיים לאומיים רבים וחרדלים ואמרו לי שסוף סוף יש להם הזדמנות אמיתית לקבל משרה רבנית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/22 21:23 כ בחשון התשפג

מתן כהנא בפרגון נדיר לסמוטריץ׳: "טוב שאתה מתעקש לתת להם במה"
כהנא מפרגן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פחות מיממה להשבעת הכנסת והמרחק של נתניהו מיו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ו-14 המנדטים שלו ומהקמת ממשלה, עדיין גדול. זאת, על רקע המחלוקת בדבר חלוקת התיקים למפלגה השלישית בגודלה בכנסת. הדרישות של סמוטריץ' נוגעות ב‏תיקי הביטחון, החינוך והדתות. השר לשירותי דת לשעבר, מתן כהנא, פירגן הערב (ב') ליריבו הפוליטי.

כהנא כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בשנה האחרונה פנו אלי רבנים דתיים לאומיים רבים (גם חרדלים) ואמרו לי שסוף סוף, לאחר שנים, יש להם הזדמנות אמיתית לקבל משרה רבנית. כשיש אמת היא חייבת להאמר. סמוטריץ', טוב שאתה מתעקש לתת להם במה ולא להפוך את עולם התורה הציוני למרמס".

גורמים בליכוד: "תיק הביטחון הוא לא עוד תיק"

סמוטריץ' מכוון ונערך נכון להיום, ועקבות ההחלטה של דרעי, למשרד הביטחון, אבל בליכוד יש מי שמעוניין שסמוטריץ' יסתפק בתיק קטן יותר. "תיק הביטחון הוא לא עוד תיק, אי אפשר שהשיקולים של מי שיחזיק בתיק הזה יהיו רק פוליטיים", אומרים גורמים בליכוד לחדשות כיפה, בנוסף, נתניהו העביר מסר לדרעי: תוריד את סמוטריץ' מהעץ. אבל כרגע, למרות הפגישה של השניים, לא נרשמת הצלחה. 


(מתן כהנא באולפן כיפה לפני הבחירות)