סערת ההפרדה לפיד: "איראן זה לא כאן", שיקלי: "ציוץ ברמה של תלמיד כיתה ו'"

בצל הדרישה של הציונות הדתית ויהדות התורה לעגן בחוק את ההפרדה המגדרית לדתיים וחרדים, ראש הממשלה לפיד תקף וחבר הכנסת מהליכוד ענה לו | מיכאלי: "אין דבר כזה נפרד אבל שווה", עוד תגובות בפנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/11/22 08:53 כו בחשון התשפג

לפיד: "איראן זה לא כאן", שיקלי: "ציוץ ברמה של תלמיד כיתה ו'"
ההופעה של מוטי שטיינמץ בעפולה, בהפרדה, צילום: מאיר ועקנין, פלאש 90

אחרי פרסום הדרישה של הציונות הדתית ויהדות התורה לעגן בחוק את ההפרדה המגדרית, הרוחות סוערות. אמנם הדרישה היא רק לאירועים למגזרים הדתי והחרדי שמעוניינים בכך, אך ההשוואות למדינות חשוכות לא איחרו להגיע.

"סמוטריץ' והחרד"לים שלו מנסים לשלוח נשים אל מאחורי המחסומים"

ראש הממשלה לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "בזמן שבאיראן נשים אמיצות נאבקות על זכויותיהן, בישראל סמוטריץ' והחרד"לים שלו מנסים לשלוח נשים אל מאחורי המחסומים ולהכניס לחוק הפרדה בין נשים לגברים. איפה הליכוד? למה הם שותקים? איראן זה לא כאן".

עמיחי שיקלי, חבר הכנסת מהליכוד, ענה לו בחדות: "ציוץ ברמה של תלמיד כיתה ו'. הרעיון הוא להימנע ממצב בו זמר חרדי כמו מוטי שטיינמץ שמופיע בפני קהל דתי נדרש לבטל את הופעתו למרות רצונם לקיים הפרדה. זה לא מיועד לאיחוד של אתניקס, או להופעה של בונו. ואגב עד לרגע זה לא זכור לי שניצלת את מעמדך כדי לתת גיבוי אמיתי למחאה החשובה באירן".

תגובות נוספות: "מי שחושב שזה יעצר טומן ראשו בחול", "מיסגור דמוני ושקרי של השמאל"

יושבת ראש העבודה מרב מכיאלי, המציבה את נושא הנשים בראש סדר העדיפויות שלה, כתבה: "אין דבר כזה נפרד אבל שווה. הזהרנו שקואליציה בלי נשים תפגע בנשים, והנה הם כבר דורשים שלא רק הם, אלא החוק יאפשר לשים נשים מאחור. ובכן, נשים אינן שוות פחות. אנחנו שוות. אין לאף אחד זכות להחליט עבור אף אחת איפה לשבת, מה ללבוש או האם לעשות או לא לעשות הפלה. זה המאבק על הדמוקרטיה שלנו".

גם העיתונאי ברק רביד הגיב לדיווח וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "יש למה לחכות. ומי שחושב שזה ייעצר ב'אירועי תרבות לציבור הדתי והחרדי' טומן ראשו עמוק מאוד בחול". לעומתו, הרב וחבר הכנסת מעוצמה יהודית, עמיחי אליהו, כתב: "לפיד דואג למוסלמים, מיכאלי עושה הפרדה באוטובוסים, ורק ליהודים דתיים הם אוסרים לחיות על פי אורח חייהם".

הוא המשיך: "בניגוד למיסגור הדמוני והשקרי של השמאל- הדרישה היא לבטל את ההוראה הקודמת שאסרה על דתיים לקיים מופעים בהפרדה. זו הייתה דרישה של הנשים לא פחות מהגברים, הם לא יכלו להנות מהמופעים לכן מדובר באפליה על רקע דתי. אין כאן ליברליות, אלא שנאת היהדות. צבועים נמאסתם".