הקלטות ישראל כ"ץ ישראל כ"ץ חושף את המאבקים הפנימיים: "נתניהו נותן למי שהוא חייב"

לאחר הניצחון בבחירות מגיעים הקרבות בליכוד על התיקים הבכירים. על רקע המאבק המשולש על תיק האוצר, ישראל כ"ץ, נחוש לחזור למשרד וחושף איך הוא מתכנן לגרום לנתניהו להביא לו את התפקיד : "יש לי סיעה" | כ"ץ תוקף את ברקת ואלי כהן

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/22 20:39 יב בחשון התשפג

ישראל כ"ץ חושף את המאבקים הפנימיים: "נתניהו נותן למי שהוא חייב"
ישראל כ"ץ ונתניהו, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

על רקע המאבקים בליכוד מתגברים כשכל אחד מנסה למקסם את כוחו ולקבל את התיק הבכיר ביותר. אחד מחברי הכנסת שמצפים להיות בקאדר השרים הבכיר הוא ישראל כ"ץ, שר החוץ והאוצר לשעבר שנחוש לחזור למשרד האוצר.

הסיעה של כ"ץ

עמית סגל פירסם היום בחדשות 12 הקלטות בהן נשמע ישראל כ"ץ מסביר בדיוק איך הוא הולך לכופף את נתניהו על מנת לקבל את התפקיד: "נתניהו נותן למי שהוא רוצה או למי שהוא צריך" בהמשך מסביר כ"ץ כי יש לו סיעה בתוך הליכוד על מנת להיות בעל כוח מול נתניהו: "כץ מונה את רשימת חברי הכנסת השותפים לו בקואליציה שיצר בתוך המפלגה: דודי אמסלם, דוד ביטן ומאי גולן בנוסף לניסים ואטורי וגם חבר הכנסת החדש חנוך מיליביצקי עליו אומר כ"ץ :"הוא מבין, הוא יודע לנתח".

בהמשך מדבר כ"ץ גם על המאבק המשולש בינו לבין ניר ברקת ואלי כהן על משרד האוצר. על כהן אומר כ"ץ: "תן לו את תיק התחבורה הוא ינשק לביבי את הידיים כל היום" וממשיך: "אני לא בא לריב עם אלי כהן. אני לא הולך להתחרות עם אלי כהן, צריך סיבה בשביל לתת את תיק האוצר".

"האיש חולה, כל היום מתעסק בי"

על ברקת הוא כבר מדבר בצורה תקיפה אף יותר ואומר: "יום לפני הכנס שלו הוא שלח מכתב מזוייף. יצר איזו פרובוקציה, אולי אנשים לא יבואו. אתה יודע ב...  האיש חולה, כל היום מתעסק בי". על כך שהוא הדרדר ברשימת הליכוד בפריימריז טען כ"ץ כי גם כשהיה במקומות הגבוהים זה לא נתן לו יתרון במאבק על תיקים בכירים.

חברי הכנסת מתנערים מדבריו של כ"ץ

בתוך כך, בליכוד מתנערים מדבריו של כ"ץ, בין היתר חברי הכנסת מאי גולן וניסים ואטורי אותם מנה כ"ץ בתוך הסיעה שלו בליכוד. גולן כתבה: "אני כאן בכדי לסייע לנתניהו להרכיב ממשלה! לא חלק משום סיעה וזה מלבד סיעת הליכוד בראשות נתניהו. רק נתניהו יקבע מי יהיה שר או שרה, לא אף אחד אחר".

הציוץ של גולן:

https://twitter.com/GolanMay/status/1589319682246733824

ואטורי הכחיש ואף תקף את כ"ץ: "מעולם לא תיכננתי ולא הצטרפתי ליוזמה להקמת סיעה לעומתית בליכוד עם ישראל כץ. בפריימריס האחרונים ח"כ כץ ואנוכי כלל לא שיתפנו פעולה, בלשון המעטה, ולא התחלנו לעשות זאת אחרי הבחירות". נראה כי נתניהו מעוניים לגדוע את העשיית השרירים של חברי הכנסת תכף ומיד. מקורבים לנתניהו מסרו לאחר הדבר את הדברים הבאים: "מי שיאיים ימצא את עצמו בחוץ ולא במשרד החוץ".

הציוץ של ואטורי:

https://twitter.com/nissimv/status/1589321538104623107

תגובת כ"ץ:

"ח"כ כ"ץ שמח שהוא עומד בשני הקריטריונים המשוערים למינוי השרים, הן מתוקף קשריו המצוינים עם נתניהו ועשייתם הממלכתית המשותפת לאורך שנים רבות, והן מתוקף מעמדו הפוליטי הבכיר בליכוד ובסיעת הליכודבכנסת. ח"כ כ"ץ סומך על שיקול דעתו של נתניהו במינוי שרי הממשלה".

המפגש, שנועד לשנות את החקיקה למען ביטן

במקביל מפרסמת דפנה ליאל כי התארגנות של כ"ץ, ביטן ואמסלם תכננה לדרוש שינויי חקיקה שיאפשרו לביטן לכהן כשר למרות שהוגש נגדו כתב אישום. בקבוצה זעמו היום על כ"ץ שהתנער מהם בריאיון ל-n12 ובשל המתיחות הפנימית בוטלה פגישה שהיתה אמורה להתקיים ביניהם מחר בביתו של אמסלם. ביטן בתגובה: "אין חוק ואין פגישה, כשאני רוצה לקדם דברים אני עושה זאת בגלוי".