הציונות הדתית לממשל ביידן: אל תתערבו בהקמת הממשלה

בעקבות השיחה של שגריר ארה"ב בישראל עם נתניהו בה הזהיר על מינויו של בצלאל סמוטריץ' לשר ביטחון, במפלגת הציונות הדתית תקפו: "מדינה ריבונית לא יכולה להסכים לתכתיבים זרים שיסכנו את ביטחון ישראל"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 16/11/22 22:35 כב בחשון התשפג

הציונות הדתית לממשל ביידן: אל תתערבו בהקמת הממשלה
טום ניידס, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מינוי זהיר ומחושב: יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, רצה מאוד להשביע ממשלה חדשה עם השבעת הכנסת, אבל שותפיו העתידיים לקואליציה לא עושים לו חיים קלים. המשא ומתן עם הציונות הדתית תקוע לחלוטין בעקבות המחלוקת עם בצלאל סמוטריץ' על תיק הביטחון.

בתוך כך, שגריר ארצות הברית בישראל, תומס ניידס נפגש אתמול (ג') עם נתניהו ואמר כי "מינוי שר הביטחון צריך להתבצע בזהירות ובשיקול דעת ובאופן שייקח בחשבון את מערכת היחסים האינטימית בין ישראל לארצות הברית", כך על פי דיווח של הכתב המדיני של חדשות 12, ירון אברהם.

הציונות הדתית |

הציונות הדתית | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הציונות הדתית: ממשל ביידן צריך לכבד את הדמוקרטיה הישראלית

מפלגת הציונות הדתית הגיבה לפרסום על אזהרת שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס בשיחה עם נתניהו בנוגע למינוי שר ביטחון: "יש לנו הרבה כבוד והערכה לבעלת בריתנו ארה"ב, אך גם ממשל ביידן צריך לכבד את הדמוקרטיה הישראלית ולא להתערב בהקמת ממשלה נבחרת. מדינה ריבונית לא יכולה להסכים לתכתיבים זרים שיסכנו את ביטחון ישראל ויפגעו בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".

בלשכתו של נתניהו אישרו כי הפגישה אכן התקיימה, אך הכחישו את הנאמר בה. משגרירות ארה"ב בישראל נמסר: "לא מתייחסים לתוכנן של שיחות דיפלומטיות סגורות".

הקשיים בהרכבת הממשלה: השיחה הקשה בין סמוטריץ' לנתניהו

מיד עם תום אירועי השבעת הכנסת אמש, נפגש יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו עם יושב ראש הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' במטרה להגיע להבנות, אך הפגישה הסתיימה ללא הסכם. על פי פרסום של הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, במהלך המפגש התפתחו בין השניים חילופי האשמות. 

 "אל תשכח שבזכותי התאחדת עם בן גביר ויש לך 14 מנדטים", אמר נתניהו לסמוטריץ'. בתגובה לדבריו, אמר יו"ר הציונות הדתית ליו"ר הליכוד: "ואל תשכח שבזכותי סילמן עזבה את הקואליציה ואחריה אורבך, ובזכות ההתנגדות שלי השותפות עם רע״מ הפכה לא לגיטימית".