שיחה ראשונה של נתניהו וביידן לאחר הניצחון בבחירות: "אנחנו אחים"

נשיא ארצות הברית, התקשר לראש הממשלה המיועד ובירך אותו על ניצחונו בבחירות | ביידן: "המחויבות שלי לישראל היא בלתי ניתנת לערעור". נתניהו: "נביא עוד הסכמי שלום היסטוריים, זה בהישג יד"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/11/22 20:39 יג בחשון התשפג

שיחה ראשונה של נתניהו וביידן לאחר הניצחון בבחירות: "אנחנו אחים"
נתניהו שוחח אם ביידן, צילום: ללא

שבוע חלף מאז ניצחונו הגדול של בנימין נתניהו בבחירות לכנסת ה-22, והערב (ב') זה הגיע. נשיא ארצות הברית ג׳ו ביידן התקשר לראש הממשלה המיועד ובירך אותו על ניצחונו בבחירות. 

"המחויבות שלי לברית בינינו וליחסים בינינו חזקה מתמיד"

הנשיא ביידן אמר לנתניהו: "אנחנו אחים, נעשה היסטוריה ביחד. המחויבות שלי לישראל היא בלתי ניתנת לערעור. ברכות, חבר, ודרישת שלום חמה לשרה". נתניהו אמר: "נביא עוד הסכמי שלום היסטוריים, זה בהישג יד. המחויבות שלי לברית בינינו וליחסים בינינו חזקה מתמיד. דרישת שלום חמה לרעייתך ג׳יל".

בהמשך צייץ נתניהו בחשבון הטוויטר שלו, וכתב כי "הנשיא ביידן התקשר ובירך אותי על הניצחון בבחירות ואמר שהברית בין ישראל לארה״ב איתנה מתמיד. הודיתי לנשיא ביידן על ידידותו האישית שחובקת 40 שנה בינינו ועל המחויבות שלו למדינת ישראל. אמרתי לו שבכוחנו להשיג הסכמי שלום נוספים וגם להתמודד עם האיום של התקופנות האיראנית".

נזכיר כי יומיים לאחר הניצחון בבחירות, ביום חמישי האחרון, ראש הממשלה יאיר לפיד התקשר לנתניהו וביר אותו. לפיד איחל לנתניהו הצלחה ואמר כי הדבר החשוב ביותר הוא הצלחת מדינת ישראל.

"מדינת ישראל היא מעל לכל שיקול פוליטי. מאחל לנתניהו בהצלחה למען עם ישראל ומדינת ישראל. מאחל לנתניהו בהצלחה למען עם ישראל ומדינת ישראל". לפיד עדכן את נתניהו על כך שהנחה את כל זרועות משרדו להכין העברת שלטון מסודרת.