הסדרת מאחזים ותיקון חוק ההתנתקות: הסכמה דרמטית בין נתניהו לבן גביר

ראש הממשלה המיועד ויו"ר עוצמה יהודית הגיעו לשורת הבנות בנוגע לסעיפים הסכם הקואליציוני | בין הסעיפים בהסכם: קידום מתווה אביתר, חקיקת ׳חוק דרומי׳, האצת התכנון והביצוע של כבישים עוקפים והרחבת ציר 60

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 16/11/22 20:57 כב בחשון התשפג

הסדרת מאחזים ותיקון חוק ההתנתקות: הסכמה דרמטית בין נתניהו לבן גביר
צילום: ללא

ההסכם בין הליכוד לעוצמה יהודית: למרות שיו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו דחה את כלל הפגישות הקואליציוניות שתוכננו להיום עם השותפות לגוש, במהלך היום (ד') נפגש נתניהו עם יו"ר ש"ס, אריה דרעי ועם יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר כדי להגיע להסכמות. עם סיום הפגישה עם בן גביר, הודיעו הליכוד כי ישנה התקדמות משמעותית בין שני הצדדים והחליטו כי הם יסדירו את ההתיישבות הצעירה תוך 60 יום מכינון הממשלה, במסגרת ההסכם הקואליציוני.

בנוסף, שני הצדדים סיכמו כי הם יקדמו את המהלכים הבאים: תיקון חוק ההתנתקות על חומש באופן שיאפשר שהיית יהודים בישיבה במקום, חקיקת ׳חוק דרומי׳ מורחב על בסיסי צה״ל כדי למנוע את גניבות הנשק מבסיסי הצבא ולהגן על חיילי צה״ל, חוק עונש מינימום על פשיעה חקלאית ו׳פרוטקשן׳, האצת התכנון והביצוע של כבישים עוקפים והרחבת ציר 60, לרבות הגדלת והקדמת התקציבים לצורך הביצוע - פרויקט בהיקף של מיליארד וחצי ש״ח, קידום מתווה אביתר - הקמת ישיבה בתום הסקר.

היישוב אביתר

היישוב אביתר צילום: דוברות אביתר

הקשיים בהרכבת הממשלה: השיחה הקשה בין סמוטריץ' לנתניהו

בעוד יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר הגיע להסכמות, המשא ומתן עם הציונות הדתית תקוע לחלוטין בעקבות המחלוקת ביו נתניהו בצלאל סמוטריץ' על תיק האוצר. מיד עם תום אירועי השבעת הכנסת אמש (ג'), נפגש נתניהו עם יושב ראש הציונות הדתית במטרה להגיע להבנות, אך הפגישה הסתיימה ללא הסכם.

סמוטריץ ובן גביר במליאה

סמוטריץ ובן גביר במליאה צילום: מאיר אליפור

על פי פרסום של הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, במהלך המפגש אמר נתניהו לסמוטריץ': "אל תשכח שבזכותי התאחדת עם בן גביר ויש לך 14 מנדטים". בתגובה לדבריו, אמר יו"ר הציונות הדתית ליו"ר הליכוד: "ואל תשכח שבזכותי סילמן עזבה את הקואליציה ואחריה אורבך, ובזכות ההתנגדות שלי השותפות עם רע״מ הפכה לא לגיטימית".

כזכור, שני האישים עבדו בשיתוף פעולה מלא להפלת ממשלת בנט-לפיד, אבל בכל הנוגע להקמת ממשלה חדשה העניינים קצת נתקעו. סמוטריץ', שחלקו בהפלת הממשלה גדול, דרש מן הרגע הראשון את אחד משני התיקים הגדולים אוצר וביטחון, אולם ההחלטה של דרעי לקחת את משרד האוצר טרפה את הקלפים.